Zadnje mesece na slovenskih cestah opažam vse več avtomobilov z imeni, ki jih še pred kratkim nisem znal izgovoriti Dongfeng, Geely, Jaecoo, BYD, Forthing, Aiways, Lynk&Co, GWM, … in še bi lahko našteval. Kitajske avtomobilske znamke so dobesedno preplavile Evropo in prisotne so tudi že v Sloveniji. Ali kdo loči ta vozila med seboj? Jaz priznam, da še njihovih logotipov ne prepoznam, …
- Toyota Supra / kako kupiš avto, ki ga nimajo v prodajalni?
- Kaj storiš, ko želi voznik na avtocesti fizično obračunati s teboj?
- Lotus Elise / #registrska MS HAD
- Tesla 3 eno leto kasneje in prevoženih 31.134 kilometrov
Če si še pred desetimi leti ob omembi kitajskega avta pomislil na plastično armaturo in kopijo starega Hyundaia, danes realnost izgleda precej drugače. Dizajni so sodobni, tehnologija je pogosto na nivoju (če ne celo pred) evropskimi tekmeci, cene pa … no, o cenah pa raje ne izgubljajmo besed. Ker so nižje. Precej nižje. In ravno to je tisto, kar bo (hočeš nočeš) spremenilo avtomobilski trg v naslednjih letih.
Kdo je kdo med temi novimi obrazi?
- BYD (Build Your Dreams) je verjetno najbolj znano ime med kitajskimi znamkami. Že dolgo niso več “novi igralci”. Proizvajajo lastne baterije, električne avtobuse in celo sodelujejo s Toyoto. Njihov BYD Seal, Dolphin in Atto 3 so že na naših cestah in marsikdo, ki je testiral vozilo, bo rekel: “Če bi imel evropsko značko, bi stal vsaj 10.000 € več.”
- Geely je zanimiv predvsem zato, ker ni samo kitajska znamka. V lasti imajo tudi Volvo, Polestar in Lotus. Torej, ko vidiš Geely, v njem v resnici bije malo švedskega srca.
- Lynk & Co, ki ga pogosto vidiš s tistimi modernimi modrimi “feltnami”, je “mladostna veja” Geelyja in Volva. Avto si lahko celo “naročiš na naročnino”. Mesečno plačilo, brez skrbi o servisu in zavarovanju. Evropski pristop z azijsko logiko.
- Jaecoo in Omoda sta sestrski znamki, ki prihajata iz koncerna Chery. Dve imeni, dve znamki, kup SUV-jev, ki izgledajo kot mešanica Range Roverja in Mazde. In ja, po izgledu marsikoga prepričata.
- Dongfeng in Forthing sta še tisti “stari šoli” kitajskega avtomobilizma, ki ponujata ogromno modelov, nekaj elektrike, nekaj klasičnih motorjev, predvsem pa fokus na to, da so dostopni.
- Aiways je eden prvih kitajskih proizvajalcev, ki se je resno podal na evropski trg. Njihov U5 je že nekaj let prisoten v Sloveniji, pa čeprav ga večina ljudi še vedno ne zna pravilno izgovoriti.
- GWM (Great Wall Motors) in njihova podznamka Ora (tista z modelom “Good Cat”) pa ciljata na “cute” urbano publiko – retro dizajn, elektrika in zanimive barvne kombinacije.
Čeprav imajo vsi svoja imena, logotipe in marketing, se v praksi hitro zgodi, da jih zamenjaš. Še posebej, če jih vidiš le bežno na cesti. Veliko je podobnih linij, velikih mask, “premium” zaslonov in futurističnih luči. Kitajci so mojstri “inspiracije”. Pogledajo, kaj deluje pri Evropi, Koreji in Japonski, potem pa vse to zmešajo v paket, ki zgleda znano in moderno hkrati. Rezultat? Avto, ki izgleda kot križanec med Kio BMW-jem in Teslo.Zakaj bodo teh avtov vse več?
Ko lahko dobiš električnega SUV-ja z 400 km dosega za ceno, pri kateri ti evropske znamke še vedno ponujajo bencinskega “osnovne opreme,” odločitev postane precej lažja. Če dodaš še to, da je večina teh znamk že prisotna v večjih slovenskih mestih (uradni zastopniki, servisi, testne vožnje), pa imaš recept za “eksplozijo”. Če danes zapelješ po ljubljanskem BTC-ju ali parkiraš pred večjim nakupovalnim centrom, boš zagotovo opazil vsaj tri različne kitajske električne SUV-je.
Kitajci so se naučili, da ne gre več za to, da bi kopirali, ampak za to, da prevzamejo trg. Počasi, tiho in učinkovito. Da jih ne znaš ločiti med seboj? To jih niti ne skrbi. Pomembno je, da jih opaziš. In da jih bo na cestah vse več, o tem ni več nobenega dvoma.
Kdaj bo tvoj naslednji avto kitajski in ali boš to sploh opazil?