Podmladek stranke Nova Slovenija, ki je niti ni v parlamentu, MSi so zopet dobili svojih pet minut slave v medijih z izjavo, da so zgroženi nad ukinitvijo subvencije za LPP neljubljančanom. Svojo izjavo dopolnjujejo z razlago, da bo podražitev za dijake, študente in upokojence, ki nimajo stalnega ali začasnega bivališča v Ljubljani sedaj za 17€ dražja, oz. da bo podražitev 100%.
Številke povsem držijo. Vendar pa je tukaj vmes še nekaj drugega. Namreč subvencijo je do sedaj krila mestna občina Ljubljana za vse uporabnike javnega potniškega prometa.
Tudi za tiste, ki niso prebivalci Ljubljane. Če karikiram – v Zagorju imajo upokojenci, ki so prebivalci občine zastonj (subvencioniran) prevoz z avtobusi po občini in potem bi lahko vsak upokojenec iz kateregakoli kraja v Sloveniji koristil to boniteto?! Pa vendar ne gre tako. Subvencioniran prevoz je samo za prebivalce s stalnim naslovom v občini Zagorje!
In če se prav spomnim, je ravno prejšnja vlada vzela občini Ljubljana precej zajeten kupček denarja, ker so dobili napačnega župana Zorana Jankoviča in se je bilo potrebno nekako “maščevati” za to potezo Ljubljančanov.
To, da MSi poskuša s takšnimi neumnimi predlogi diskreditirati župana je že povsem običajna poteza – še pomnite Zoran Jankovič VS podmladek opozicijskih strank – kako so si mladci zabili avtogol!, vendar tale izjava je poleg tega še povsem nesmiselna. Namreč ta podražitev bo veljala za mesečne karte, še vedno pa si bodo lahko “nerezidenti” Ljubljane kupili povsem navadno “predplačniško” kartico Urbana in se bodo vozili za isto ceno, kot se sedaj vozijo tudi Ljubljančani!
Volk sit, koza cela, MSi pa si je zopet zabila avtogol.
In ne vem zakaj, ampak meni se zdi ta poteza povsem običajna. Namreč da mesto poskrbi za svoje prebivalce z raznimi ugodnostmi. Saj le ti živijo v mestu in imajo težave s parkirnimi prostori, ki jih zasedejo tudi neprebivalci Ljubljane, oz. ljudje ki se vsakodnevno pripeljejo v Ljubljano iz drugih krajev. Tako kot so že pred časom določili različne cene vrtcev glede na to, od kje prihajajo starši otrok.
Verjetno tudi ni daleč čas, ko se bodo za vstop v ožji center mesta Ljubljane zaračunale posebne takse – tako kot je navada v večjih mestih in kjer je avto precej draga zadeva (parkirišča so ponavadi tako draga, da se bolj splača imeti svojega šoferja, ki “kruza” naokoli v času, ko gredo “šefi” na sestanke – New York recimo je tak primer).
In zdajle, ko se bliža čas lokalnih volitev, bo verjetno še veliko več takšnih in podobnih nebuloz prišlo na površje. Pa saj smo itak že navajeni, kajne?
Če bi bil mlajši ali, če bi bil novinar, bi šel v akcijo ugotavljanja znanja slovenskega jezika bodočih in sedanjih Bajukovih potomcev in članov klana velikih borcev za slovenstvo.
Se pa sprašujem in tudi komentatorjem priporočam malo razmisleka!
Če ne bi bilo neljubljanskih študentev tudi Ljubljana nebi bila to kar je.
jest sicer nimam kakega hudo oblikovanega mnenja o subvencijah (me pa hudo zanima, kako bodo rešili tam, kjer lpp vozi v druge občine, npr medvode in škofljico?), ampak me je samo groza, kakšen bo promet v ljubljani če se to zgodi. ker imho potem lahko lpp kr zaprejo, ker bo itak delu za 100 upokojencev in 20 dijakov.
Se absolutno strinjam s tabo.
Ta podsmradek Nove Slovenije, ki ima po mojem preveliko medijsko pozornost za neparlamentarno stranko, nima niti ene dobre ideje za dobrobit ljudi. A so se sploh kdaj s čim pozitivnim pojavili v javnosti? No, če nimaš idej, se je pač najlažje iti obstrukcijo, pa četudi z prikrajanjem resnice. Sem pa zato, da se vse nepralamentarnim strankam posveti enako pozornosti, da ne bo pomote. Zgleda, da NSi pač ima določene medijske kanale, ki jim omogočajo te teatralne nastope.
Verjamem, da bi marsikateri študent in dijak raje obiskoval šolo in fakulteto v domačem kraju, pa te možnosti nima, saj so določene šole in fakultete, ki jih financira država, le v Ljubljani.
Ali ni to na nek način subvencioniranje ljubljanskih študentov s strani države, saj imajo te ustanove le nekaj korakov od svojih bivališč, medtem ko študentom periferije to pomeni dodatne stroške prevoza in bivanja?
In mimogrede – koliko študentov stalno biva v Ljubljani, pa zaradi neurejenih razmer na trgu stanovanj (beri: niso prijavljeni, da stanodajalci ne plačajo davka) ne morejo spremeniti stalnega bivališča?
Naj (lokalni) ŠS krijejo take in podobne subvencije; za take reči bi pravzaprav morali poskrbeti iz % ki jih pobirajo od študentskega dela. Ko jih že tako “skrbi” za študente.
Niso stvari tako kristalno jasne.
Treba je gledati tudi na to, koliko denarja neljubljanski študentje obrnejo v Ljubljani – trgovinah, lokalih, pri zasebnikih za stanovanja ipd. Med tednom je v Ljubljani nad 100k študentom in od tega jih večina prebiva po 5 dni v prestolnici. Torej več časa preživijo v Ljubljani kot pa doma doma. Kakšne velike koristi od tega zagotovo nimajo, samo še bolj se jih udarja po žepu. Brez študentov je Ljubljana “prazna”; ne vem, koliko se voziš s trolo, ampak že na oko je mogoče opaziti konkreten osip med počitnicami.
Glede na to da je Ljubljana univerzitetno mesto, iz tega naslova zagotovo tudi dobi neka dodatna sredstva, ki jih preostale občine ne, zdaj jih bo pa Zoki samo malo preložil v Stožice.
a nebi moral biti po zakonu študent, ki biva v ljubljani, tam prijavljeno tudi bivališče? Vem, da to ni praksa, sam zdi se mi, da bi moralo biti tako.
@rc: drzi.. vendar veliko studentov zivi “na crno”, oz. jih najemodajalci nimajo prijavljenih.. in da, ce zivis v studentu imas tudi tam zacasno prebivalisce in je stvar urejena..
Potemtakem se lahko Ljubljani ukine tudi njen poseben status glavnega mesta, se ostanek denarja prerazporedi na ostale občine in bodo potem te občine krile še za svoje študente.
Potem pa bo volk sit in koza cela.
Dokler pa se (nezanemarljiv) delež denarja podari Ljubljani samo zaradi statusa glavnega mesta pa naj bo glavno mesto res glavno mesto in nudi tudi kakšnega izmed bonbončkov. Sicer zaradi bližine faksa niti nisem rabil mesečne karte, se mi vseeno zdi da mi nižja cena avtobusne pripada – če ne zaradi česa drugega, ker vseeno lep kupček denarja pustim ljubljanskim trgovcem (in fino višam vaš BDP) – kot tudi vsi tisti, ki morda niso prijavljeni.
Mislim, da se nobeno mesto ne bi branilo 40k dodatnih prebivalcev, ki vsak mesec plačajo med 50-150e za najemnine, dodatnih (minimalnih) 50e za različne položnice in vsaj 150 evrov za bone (zaradi katerih dobijo gostišča v LJ še lepo državno subvencijo) in ostale nujne stvari.
Sicer gre večina tako zbranega denarja državi, a tudi občine dobijo delež iz davkov, pobranih podjetjem v njihovi pristojnosti.
Če si upokojenec v Zagorju naredi karto, ne vidim razloga da nebi dobil brezplačen prevoz. Sej to ni za Zagorje ampak za državljane Slovenije na območju Zagorja.
Torej se spet treba it takih neumnosti recimo na obali. Domačinom karta za kopanje zastojn, vsem ostalim notranjcem nad Črnim Kalom preprosto nabit vstopnino pa je? Ker oni itak ne živijo tam in pridejo samo škodit za tisti en dan.
Se čisto strinjam kar je McFly napisal. Naj mi pa v domačem kraju zgradijo fakulteto…
Naj se pa še študentom iz Lj ukine subvencija za malico, saj lahko skočijo domov…
Mislim pa tudi da bi moralo iti vse iz državne blagajne, ne iz ljubljanske.
Povprečno ima mesec 20 delovnih dni, 2 dnevno bom koristil javni prevoz. Z navadno urbano prevoz stane 0,8€. 40×0,8=32€. Polna cena mesečna pa 34€. Še več torej!
Hehe, glede na komentarje, si je avtogol zabil Had ;)
Mislim, da so storitve preveč povezane, LPP ni vrtec. Otroka iz Zagorja ne boš vozil v vrtec v LJ (oz. zelo malo verjetno, veliko manj kot da študiraš v LJ).
Če se iz mestne blagajne plača za neko storitev, ima to več učinkov, ne samo nižjo ceno za ljubljančane na prvo žogo. Zakaj? Subvencija pomeni, da bo folk več uporabljal LPP, torej manj prometa in boljše okolje za ljubljančane.
Po tej logiki, je ljubljančanom v interesu, da vseh pol milijona ljudi, ki dnevno migrirajo v prestolnico dobijo *brezplačne* vozovnice za LPP. Ker je to bolje za promet v Ljubljani, kjer oni živijo.
S poslabševanjem pogojev ne-ljubljančanom se zna zato hitro zgoditi, da bo LPP še bolj nerentabilen kot je (ker bo pač manj ljudi uporabljalo buse) in posledično slabšanje storitve (manj busov ipd.) in kot je že nekdo napisal: brez ne-ljubljančanov trol sploh ne bi bilo (ali bi imele pa še vedno 4 vrata in tri štenge).
Drugo vprašanje pa je, koliko ljudi bo prisiljenih, da kupujejo mesečne po višji ceni (ker pač ne morejo imeti začasnega /stalnega prebivališča v LJ). Tem ljudem se dela krivica in vsaj v vmesnem obdobju (če to bo obveljalo) bo mestna blagajna pobrala denar na račun monopola. Kar je še ena v vrsti županovih klasičnih kavbojskih potez.
@bm: Otroka iz Zagorja ne boš vozil v vrtec v LJ
ce delas v ljubljani od 9 – 17 ure.. in imas potem se kaksnih 45 minut voznje.. ja, bos to naredil, ce nimas nekoga da bo otroka pobral v vrtcu v zagorju..
migranti se ne vozijo z avtobusi.. ampak se pripeljejo s svojimi vozili.. in tudi subvencionirane vozovnice ne pripomorejo k temu.. ce si ti iz zgornje kungote, bos potreboval z javnim prevozom do ljubljane uro in pol, z avtom pa 45 minut.. pick a choose..
ali govoris na pamet o nerentabilnosti? ali pa imas kaksne podatke? namrec, dejstvo je, da nikjer v svetu mestni javni prevoz ni rentabilen.. torej..
ce bi vsi tisti, ki zivijo v ljubljani kot najemniki, bili tudi prijavljeni – torej bi jim pripadala moznost zacasnega bivalisca, bi bila tudi stevilka precej drugacna.. hopla, kaj pa ce je poanta v tem..
no, kdo si je zabil avtogol ne vem, vendar imam obcutek da si pisal stvari prevec na prvo zogo.. ni ti uspelo