Že dlje časa se sprašujem, sploh ko gledam nova vozila, zakaj se hudiča mora izpod odbijača videti izpušna cev, oz. po domače auspuh? Razumem, da je pri boljših vozilih to nekaj samoumevnega (Opel GT), oz. da je večje število izpušnih cevi lepše za videti. Vendar pri povprečnih vozilih mi ta del precej kvari izgled, saj mora posledično biti tudi “izrezan” del odbijača. Da ne omenjam odbijačev, ki so v drugačnih barvah kot je karoserija, kajti barvo odbijača je potrebno doplačati.

Najprej sem se spraševal, če je to zaradi izpušnega sistema, ki mora biti tako prilagojen, oz. če je kakšen tehničen zadržek, zakaj tega dizajnerji v tovarnah ne spremenijo. Glede na to, da je tudi precej vozil, pri katerih te “cevi” ni videti, je vse skupaj še precej bolj čudno.

Seveda bom vesel komentarja kakšnega poznavalca, ki mi bo razložil vso zadevo. In če je to zaradi tehničnih problemov, potem se ne bom pritoževal. V nasprotnem primeru pa moram malce “pizditi” nad temi cevmi, ki prav grdo izgledajo. No, še hujše je pri kakšnih starih dizelskih vozilih, kjer je pol zadnjega dela vozila črnega ravno zaradi auspuha!

Ali ne bi bilo bolj preprosto – tako za dizajnerja, kot za ličarja, kot tudi za samo proizvodnjo, da se izpušna cev skrije in ni vidna? Da o sami estetiki takšne stvari ne izgubljam besed! Seveda pa se lahko motim in je “cel point tega šova” ravno v tem, da lahko potem nadebudni “tjunerji” dodajo še dve cevi zadaj, ki nista povezani na kolektor, ampak izgled ma pa avto fenomenalec, čeprav ima samo 60 konjev in enega….

Spodnji primer je kul in je smiseln.

opel gt

Zadeva brez cevi bi bila veliko lepša – vsaj zame?!

opel tigra

7 Responses to Zakaj se mora pri avtu videti izpušna cev – auspuh?

  1. Prelc says:

    Komentiram samo zato, da me obvešča o nadaljni debati. :D

    Mogoče je pa to le še ena takšna fora:

    :)

  2. Klada says:

    Zato, ker je to lepo. >:)

  3. abcd says:

    Ceneje je izrezat kot pa postavit material, ki bo dolgoročno prenašal vroč izpušni plin in se pri tem ne bo deformiral oz. imel kakšne druge vidne posledice.. tudi ne želiš auspuh tako postavljen, da bo ko voziš v rikverc, ne boš dihal svojih izpušnih plinov…

  4. Ledenko says:

    Nastavek izpuha da avtu, da je (vidt) mal bolj športen. Predstavlji si, kako bi kak novejši ferrari zgledal brez (vidnih) auspuhov? Najbrž čudno.

    Je pa spet odvisno od avta do avta, a bolje zgleda z al brez vidnega auspuha. Takole zgleda tigra z mal bolj izrazitim nastavkom: http://img.katalog-automobilu.cz/files/produkty-fotogalerie/cz/2/2428/opel-tigra-b-twintop-13-cdti-32229.jpg

  5. DJ says:

    Slika, ki jo je dal Prelc, bi znala kar povedati bistvo. Delni workaround bi bil lahko vsaj tako, da bi bil auspuh postavljen na sredi (simetrija in to), seveda pa bi bilo treba kaj drugega malo predizajnirati. “Trenutno” zadeva malo spominja na zunanje antene pri mobilnih telefonih (se tega se kdo spomni? :))) sedaj so… skrite :D ).
    Skratka da bi bilo zakrito za odbijacem in usmerjeno v tla (v tla zato, da pac ne piha v odbijac ali drugo zadevo in jo pocasi deformira) ne pride v postev zgolj zato, ker bi pri rikvercanju sel dim naprej in te pocasi zastrupljal? :>

  6. Miha J says:

    Verjetno se nočeš zaplinit v avto, ko avto teče na mestu. Izpušna cev mora pline odvajat izpod vozila. Že če se konča v odbijaču, je vprašanje, če plini ne najdejo pot v prtljažnik.

  7. Blaž says:

    Jaz bom pa samo še priložil avtomobil, ki nima zadaj “auspuha” pa je meni najljubši avto sploh. ;-)
    http://www.zoopedup.com/blogs/uploads/Mustang-Shelby-GT500-Eleanor-10.jpg

    Prav paše mu auspuh tja pred zadnje kolo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.