QR koda (Quick Response code) je tista dvodimenzionalna grafika, ki jo zadnje čase čedalje pogosteje vidimo na oglasih, jumbo plakatih, v tiskanih medijih, na vizitkah.. QR koda lahko vsebuje precej več informacij, kot vsem nam poznana črtna koda in je tudi bolj preprosta za branje – ki poteka s pomočjo mobilnih telefonov, ali pa s temu namenjenimi čitalci. In ko enkrat z napravo preberemo kodo, se nam pokažejo informacije, ki so zapisane v njej.

V QR kodo lahko zapišemo cel kup informacij, ki mislimo, da nam pridejo prav: ime, priimek, naslov, telefonsko številko, URL naslov, elektronski naslov.. Lahko pa, tako kot sem že zgoraj omenil, zapišemo samo URL naslov, kot je v večini primerov pri nas na jumbo plakatih, ki jih vidimo ob cestah!

In zakaj so me zmotile QR kode na teh plakatih? Ponavadi ti plakati stojijo ob cestah in verjemite mi, da sem že parkrat poskušal (ja, vem da je to nevarno) med vožnjo s pomočjo mobilnega telefona narediti prepoznavo QR kode na plakatu – vendar do sedaj mi to še ni uspelo!

Je pa super, kajne. Nekdo je nekomu to prodal, da je to nov trend, ki ga mora vsaka napredna firma imeti in uporabljati in sedaj so na oglasih tudi QR kode, poleg povezave do spletnega mesta, poleg Facebooka, poleg Twitterja. Na srečo še ni nihče začel prodajati Foursquarea, ali pa Patha, mogoče Pinteresta?!? (ja vem, bullshit, ampak slej ko prej se bo našel kakšen mojster, ki bo to poskušal).

In kakšne so moje izkušnje s QR kodami? Kot sem zgoraj omenil, mi na plakatih med vožnjo ne uspe prebrati kode. Kljub temu da imam že več kot 3 leta iPhone, sem do sedaj samo dvakrat uporabil QR čitalec – enkrat v WC-ju na ogledalu, ko me je zanimalo, kaj se skriva (jeap, moški!) in bil razočaran, ker je bil oglas za banko!! In drugič danes, ko sem skreiral tole spodnjo QR kodo in preizkusil, ali to res deluje.

Moje mnenje o QR kodah je preprosto – nimajo prihodnosti, ker se ljudem ne da s tem ukvarjati, prav tako pa je dobrih in kvalitetnih primerov, kako se to lahko izkorišča povsem premalo. So samo “šminka”, oz. nepotreben balast, ki pa je marsikomu všeč. Precej podobno kot NFC tehlonogija, ki že mnogo let čaka, da se ji zgodi preboj, vendar ji to ne uspe nikakor! Seveda je to zgolj in samo moje mnenje!

Kaj pa ti? Uporabljaš QR kode? Jih imaš na vizitkah? Jih uporabljaš v revijah in s pomočjo njih prideš na spletna mesta?

Če si želite tudi sami ustvariti svojo QR kodo in se dičiti pred prijatelji – http://www.quickmark.com.tw/ – tole bo pravi naslov za vas!

blank