QR koda (Quick Response code) je tista dvodimenzionalna grafika, ki jo zadnje čase čedalje pogosteje vidimo na oglasih, jumbo plakatih, v tiskanih medijih, na vizitkah.. QR koda lahko vsebuje precej več informacij, kot vsem nam poznana črtna koda in je tudi bolj preprosta za branje – ki poteka s pomočjo mobilnih telefonov, ali pa s temu namenjenimi čitalci. In ko enkrat z napravo preberemo kodo, se nam pokažejo informacije, ki so zapisane v njej.

V QR kodo lahko zapišemo cel kup informacij, ki mislimo, da nam pridejo prav: ime, priimek, naslov, telefonsko številko, URL naslov, elektronski naslov.. Lahko pa, tako kot sem že zgoraj omenil, zapišemo samo URL naslov, kot je v večini primerov pri nas na jumbo plakatih, ki jih vidimo ob cestah!

In zakaj so me zmotile QR kode na teh plakatih? Ponavadi ti plakati stojijo ob cestah in verjemite mi, da sem že parkrat poskušal (ja, vem da je to nevarno) med vožnjo s pomočjo mobilnega telefona narediti prepoznavo QR kode na plakatu – vendar do sedaj mi to še ni uspelo!

Je pa super, kajne. Nekdo je nekomu to prodal, da je to nov trend, ki ga mora vsaka napredna firma imeti in uporabljati in sedaj so na oglasih tudi QR kode, poleg povezave do spletnega mesta, poleg Facebooka, poleg Twitterja. Na srečo še ni nihče začel prodajati Foursquarea, ali pa Patha, mogoče Pinteresta?!? (ja vem, bullshit, ampak slej ko prej se bo našel kakšen mojster, ki bo to poskušal).

In kakšne so moje izkušnje s QR kodami? Kot sem zgoraj omenil, mi na plakatih med vožnjo ne uspe prebrati kode. Kljub temu da imam že več kot 3 leta iPhone, sem do sedaj samo dvakrat uporabil QR čitalec – enkrat v WC-ju na ogledalu, ko me je zanimalo, kaj se skriva (jeap, moški!) in bil razočaran, ker je bil oglas za banko!! In drugič danes, ko sem skreiral tole spodnjo QR kodo in preizkusil, ali to res deluje.

Moje mnenje o QR kodah je preprosto – nimajo prihodnosti, ker se ljudem ne da s tem ukvarjati, prav tako pa je dobrih in kvalitetnih primerov, kako se to lahko izkorišča povsem premalo. So samo “šminka”, oz. nepotreben balast, ki pa je marsikomu všeč. Precej podobno kot NFC tehlonogija, ki že mnogo let čaka, da se ji zgodi preboj, vendar ji to ne uspe nikakor! Seveda je to zgolj in samo moje mnenje!

Kaj pa ti? Uporabljaš QR kode? Jih imaš na vizitkah? Jih uporabljaš v revijah in s pomočjo njih prideš na spletna mesta?

Če si želite tudi sami ustvariti svojo QR kodo in se dičiti pred prijatelji – http://www.quickmark.com.tw/ – tole bo pravi naslov za vas!

23 Responses to QR kode (QR code) na jumbo plakatih – ah, kje pa!

  1. Davorin says:

    Ko bodo integrirali QR skener v vsako GSM kamero po defaultu, da ti ne bo potrebno inštalirati, iskati programov, naučiti se uporabljati…potem se bo razpaslo.

    • had says:

      to bi bila lahko resitev ja.. to je podobno kot z nfc-jem.. dokler niso naprave opremljene, je to vse krneki :)

  2. andrej says:

    V Južni Koreji je zadeva zelo razpasena. Nekje sem prebral, da imaš v podzemni kar “virtualno” (namesto reklam imajo veliko sliko, na kateri je izložba z artikli) trgovino, ki je označena s QR kodami, tak da lahko na poti domov poslikaš in pošlješ trgovini, ki ti medtem ko potuješ domov dostavi nakupljene artikle. Pri nas je bol tak ker smo še 10 let za napredno tehnologijo se zadeva počasi uvaja, seveda so izjeme. Res pa da Slovenci nismo neki tehnološki narod.

  3. V podjetju razvijamo sistem KiviQ, kjer za sredstvo oz. povezavo do informaciji uporabljamo QR kodo.
    Po mojem mnenju je največji problem QR kod v tem, da predvsem v marketingu v qr kodo nalimajo link do iste vsebine, ki jo prebereš že na oglasu ali navadno povezavo na spletno stran, ki ni prilagojena mobilnikom.
    Dejstvo je, da je uporaba qr kode v porastu zaradi vse večjega števila prodaje pametnih telefonov.

    V kolikor bomo znali prikazati koristne informaciji na hiter, enostaven in pregleden način zna biti uporaba zanimiva. Zopet pa je odvisno v kateri branži. Marketing je prenasičen z vsem možnim in se nam, uporabnikom ne da več ukvarjati z nepomembnimi informacijami.

    • had says:

      se strinjam s tvojim komentarjem.. problem je, da se ljudje ne zavedajo, kaj vse se da skriti v to gq kodo – link do strani pač ni več dovolj..

      nagradne igre, ki te vodijo sem in tja preko qr kod, bi bile definitivno uspesne, vendar bi bilo potrebno narediti to, kar si sam omenil – drugacen pristop, oz. resnicno uporabne informacije..

      vas koncept mi je zanimiv in vsecen.. ce je to podkrepljeno s samo multimedijsko predstavitvijo je to win-win!

      • Tako je, kot praviš. Možnosti je ogromno, le izkoristiti jih je treba.
        Naš koncept temelji na avdio, video, slikovnih ter tekstovnih vsebinah. Ponuditi osebnega mobilnega vodnika. Zadeva je še na začetku, cilj je pa world wide. Bomo videli kam nas zapelje…

  4. Deygmh says:

    Primer dobre uporabe QR kode, ki sem ga jaz zasledil:

    V trgovini s filmi in igricami je na škatli QR koda, katera te odpelje direktno na youtube povezavo, kjer si za dotični film ali igro ogledaš trailer.

  5. jm says:

    Zabavni so tisti, ki uporabijo wanabe QR kodo iz designerskih namenov, ki pa sploh ne vsebuje podatkov. Ena firma v LJ nasproti sodišča jo ima na oknih.

    Sicer pa ja, ni prihodnosti. In ja, semjo uporabil. V predvolilnem oglasu. S tem poudariš svojo nagnjenost k novostim…. Marketing pač.

  6. Žiga F. says:

    Hja se strinjam z vsem napisanim…QR povezava mora dati dodano vrednost. Mi smo npr. za Narodni muzej Slovenije eno galerijo opremili s QR kodami, ki je natisnjena na steni pri posamezni sliki. QR povezava vodi potem do strokovne video razlage kustosinje o posamezni sliki…tako da obiskovalec ve kaj gleda.
    Obiskovalci so dosedaj kar navdušeni – predvsem mlajši.

    tukaj je promo http://www.youtube.com/watch?v=D5Swy6JH6Z0

  7. Ziga says:

    Nekateri telefoni že imajo prednaložene readerje QR kod, tako da se bo stanje počasi izboljšalo.
    Problem, ki tu nastopi je tudi ta, da se pojavljajo še druge oblike kod, kot so Microsoft TAG ali SnapTag. Slednji je s strani designerjev precej zanimiv a nažalost v primerjavi z ostalimi plačljiv. Tako je uspeh slednjega vprašljiv. Trenutno pa je najbolj popularna QR koda, ki je tudi najbolj razširjena.
    V Sloveniji me poleg slabe oziroma najbolj preproste uporabe – link na stran – moti neprilagojenost slednjih mobilnim napravam, kot je že bilo omenjeno zgoraj. Če že uporabljate QR kode, ki so namenjen mobilnim uporabnikom posrbite tudi za primerno spletno izkušnjo na slednjih. Drugače QR koda nima smisla.
    Bolj zanimiva uporaba QR kode je tudi v obliki kuponov ali vstopnic.

  8. Kuki says:

    Men je sicer kot generator najbolj všeč tale: , vendar očitno trenutno ne deluje. Imajo pa fino poštimano, ker že v osnovi razdeli na tri različne variante: Vizitka, link ali pa poljuben tekst.

  9. zero says:

    Meni se zdi QR koda izvrstna za tiskane kot so npr. revije in časopisi (veliko manj pa za reklamne namene, kajti reklame sucks):
    Npr. bereš zanimiv članek li intervju in te koda vrže na:
    – google maps, ki ti pokaže kje se je omenjeno zgodilo
    – spletno stran izdajatelja, kjer pokomentiraš članek
    – video omenjen v članku
    – na fotografijo, ki je posneta z Lytro in si jo sam pofokusiraš kakor ti paše
    – audio posnetek intervjuja

    In naenkrat zastareli tiskani svet postane interaktiven!

  10. Matejr says:

    Jest sam ne uporabljam zadeve. Je pa Heineken precej dober izkoristil zadevo na Poljskem: ;

  11. StiH says:

    Evo, ko smo že pri tej temi, še nekaj o zlorabah QR kod ;)

    http://www.techrepublic.com/blog/security/beware-of-qr-codes/7191

    Pa par zanimivih primerov uporabe QR kod v izobraževalne namene:

  12. andrej says:

    Pravkar sem opazil na RTVSLO, da je QR na EKO izdzelku-meso, s katero lahko preko pametnega telefona slediš do izvora mesa. Pohvalno!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.