Pa jih imamo, Piano media, oz. Tomas Bella je včeraj javnosti sporočil rezultate o uspehih Piano sistema v Sloveniji v članku Slovenia paywall sees €26,000 revenue in first month (spletna stran je med drugim namenjena objavljanju press releasov, da bo bolj jasno! to je PR sporočilo (vir)) In kakšni so ti rezultati? Glede na to, da jih ni komentirala še nobena medijska hiša, ki je udeležena v ta “eksperiment”, nad katerim sem pizdil že dvakrat – Piano – mesec dni kasneje in Piano uporabniška izkušnja – kaj mi je tega treba bilo?, ne verjamem, da so ravno najbolj navdušeni nad rezultati in zaslužkom, ki so ga generirali v enem mesecu.

Ampak gremo po vrsti. Številke je treba pogledati iz pravega zornega kota:

  • 26.000€ prihodkov – če vzamem da so naročniki vzeli mesečno naročnino (4.89€), potem je sedaj v Piano sistem prijavljenih 5100 uporabnikov!
  • Piano media vzame 30% od prihodkov (če sem trikrat pravilno razumel to računico) – torej ostane 18.200€ za založnike – devet jih trenutno sodeluje v sistemu
  • Znesku je potrebno odbiti še DDV (lahko se tudi motim??) in potem imamo 14.560€ oz. če bi enakovredno razdelili znesek med založnike, bi bilo to 1617€ na založnika. Ker vemo, da denar ne bo tako razporejen, so številke za nekatere, ki so se odločili za ta sistem precej nižje, oz. je znesek skoraj enak 0.
  • še ena stvar – teh devet medijev, ki sodeluje v Piano sistemu ima vsak več spletnih mest – za vsako je potrebno pripravljati vsebine in jih bilo tehnično pripraviti!

Ampak to so zgolj moje špekulacije. In če pogledam na primer Delo – ki mesečno servira preko 8mio pageviewov in če bi prodajali en banner po modelu CPM in ceni 2€/1000 prikazov – 16.000€, kar pa je v primerjavi z zgoraj omenjenim Piano zneskom nekaj povsem drugega.

Prav tako bi pričakoval, da bo prvi mesec precej bolj uspešen, saj so podjetja precej napora vložile v komunikacijo o Piano sistemu – dvomim, da se bodo številke povečevale. Tisti, ki so se odločili za Piano sistem, so se odločili takoj na začetku, nekateri pa so mesecu dni tudi zapustili sistem Piano, ker jim ni prinesel takšnih informacij, za katere bi bilo vredno plačevati.

Predvidevam, da so zgornje številke iz “članka” precej napihnjene in so dejanski rezultati še malce nižji, oz. manjši. In kar je najbolj zanimivo pri “članku”:

The company claims that publishers involved in the Slovenia paywall are “satisfied with the initial positive reader response” and Bella is confident “more and more Slovene readers will become Piano users as they become accustomed to the system”.

Glede na to, da sem precej pogost uporabnik Alexe, edinega orodja, ki ga jaz poznam, ki da neke okvirne in primerljive podatke o obiskanosti spletnih mest, sem preveril obisk parih spletnih mest v sistemu Piano in jih primerjal s tistimi, ki niso v sistemu Piano. Številke so zanimiva – sicer sem dobil odgovor od Financ, da je vedno padec obiska v mesecu februarjo in da ni to nič presenetljivega.
Vendar vseeno se mi zdi zanimiv pogled na ta del:

Volk sit, koza cela. Medijske hiše si mastijo brke, ker so zaslužili toliko denarja od Piano sistema, uporabniki so itak nepomembni, kajne?!

24 Responses to Piano številke – Slovenia paywall sees 26.000€ revenue in first month

  1. Grob izračun bo kar OK.

    Odgovor o februarskem obisku si dobil od Dela (malo česna vsako jutro:), jaz pa sem ti povedal, da je po januarski rasti vseh novičarskih portalov za 10-20% povsem normalno, da je februar padec. Ni problem februar (čeprav se pozna krajši mesec), ampak v pozitivno smer odstopa januar.

    Torej če iščeš news, si ga zamudil, news je bil januarski obisk, ne februarski. Poglej tu januarske številke in zadnjo kolono, predvsem poglej obisk časopisnih portalov: http://www.moss-soz.si/si/rezultati_moss/obdobje/default.html

    V tvojih Alexa številkah ni nič. Finance imajo po Alexu padec 10% (to je enako kot 13%). 24ur in Žurnal sta januarja manj zrasla, posledično manjši padec.

    Boljši od Alexe so sicer podatki o Google Trends: http://trends.google.com/websites?q=finance.si%2Cdelo.si%2Cdnevnik.si%2Czurnal24.si&geo=SI&date=ytd&sort=0

    Še več imaš v Ad Plannerju: https://www.google.com/adplanner/#siteSearch?uid=d%252Bfinance.si&geo=US&lp=false

    Najmanj napačni so v MOSS.

    • Še to. Ne trdim pa, da se ne bo poznalo na dolgi rok, le trenutno je malo prezgodaj za delat zaključke glede prometa.

      Od blizu sem spremljal redno uporabnico Dnevnik.si, ki je ob ene 3. prilikah zabentila, ko se je na Dnevnik.si zaletela v Piano, sedaj bere Siol.net in pravi…saj je ista vsebina.

      Čas bo pa pokazal, ali so taki primeri bolj izjeme ali pogostejše pravilo.

    • had pravi:

      hvala Jure.. drzi za stevilke in da niso merodajne.. pocakati bo treba moss in na podlagi tega bodo stevilke bolj otipljive..

  2. Jan Hančič pravi:

    Alexinih podatkov jest nebi vzel za primerjanje nikoli, ker so totalno nerealni. MOSS je pa zanesljiv sam toliko kot ga uporabniki (spletne strani) ne goljufajo …

  3. (jm) pravi:

    Potegniti vsak tisočak neposredno od userjev na internetu je uspeh. Res pa takšne cifre ne zadoščajo za resno delovanje, kvečjemu so cukrček za ob kavici.

    Ključno vprašanje, ki si ga je potrebno zastaviti, ali je uporabnik z Piano sistemom kaj pridobil. Je pridobil kvalitetnejšo vsebino? Sam sem bil le testni uporabnik, in če se prav spomnim, se niti DoubleRecalla nisem znebil z njim. Sklep je torej jasen.

    Osebno, ko srečam piano, se obrnem. Res ne vem, kdaj sem nazadnje prebral novico, za katero bi bil pripravljen plačati. Sem pa na financah pustil kar precej žetonov svoj čas.

    • had pravi:

      tocno to.. za novico, ki ti pomeni neko korist, placas brez problema.. za novice, ki so same sebi namenjene pac tega ne pocnes..

  4. Problem mikroplačil pa je, da ne veš vnaprej, ali boš imel od novice korist.

    Zato mikroplačila ne delujejo za članke, ampak je edina rešitev za monetizacijo naročnina. Kar pomeni, da mora biti celotna izkušnja dovolj dobra, da se nekdo odloči za naročnino.

  5. Nejc pravi:

    Tale del me je nasmejal:

    “more and more Slovene readers will become Piano users as they become accustomed to the system”.

    _to the system_, kjer plačaš vsebine, dobiš pa isti tono oglasov. Ne, hvala.

  6. (jm) pravi:

    Jure! Mojih 607 transakcij na Financah te zanika :-)))

    • Nikakor ne. Veliko pa pove o tebi :)

      Mikroplačila ne delujejo za članke, še posebej za novičarske. Sicer pri nas ni sploh nikoli bilo mišljeno, da delujejo, bila je zgolj ena od možnosti za nenaročnike, da sem ter tja vseeno kaj zaprtega preberejo (recimo, da smo imeli manj teženja, če jim pošljemo samo en članek :)

      Ukinjamo čez nekaj mesecev.

  7. Thanks for the blog post. Just one comment – we have the comments of the publishers, just the Journalism didn’t use it.

    • Well, you can’t blame journalists if they ignored such comment:

      ““We have been able to offer better quality content online thanks to Piano. This has been noticed by our web readers who subsequently are evolving into a more loyal and critical audience. This contact is key for journalists responsible for reporting the news.””

      Better quality that has been noticed by their web readers? More loyal and critical audience?

      In one month? With 1.000 EUR? :)

  8. Odyn pravi:

    Ne vem, zakaj imam občutek, da Dnevnik Piano pravzaprav vse manj uporablja. Čezdalje bolj redko naletim na članek, katerega ne bi mogel prebrati (bolj moteč je Double recall, katerega bi se za uporabnike Piana res morali znebiti – zato se tudi nisem naročil). Pa tudi pri Delu gre nekako v to smer. Ali je to samo občutek?

  9. Miha pravi:

    Ne spreglejte, kako so se naše medijske hiše lotile vpeljave sistema. Sploh Dnevnik! Plačaš Piano in ti dajo zraven še oglase. OK.
    Pa flash popup. OK.
    Pa double recall. OK.
    In če nisi še nikoli prej odgovoril, te še gnjavijo, če si naročnik ali ne. OK.
    Dobro, zakaj bi potem še plačeval?

  10. Ekola Had, februar MOSS številke: http://www.moss-soz.si/si/rezultati_moss/obdobje/default.html?period=201202

    Nič o Pianu se ne da razbrat iz njih. Časopisni portali smo padli za januarsko rast pa še malo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.