Pa jih imamo, Piano media, oz. Tomas Bella je včeraj javnosti sporočil rezultate o uspehih Piano sistema v Sloveniji v članku Slovenia paywall sees €26,000 revenue in first month (spletna stran je med drugim namenjena objavljanju press releasov, da bo bolj jasno! to je PR sporočilo (vir)) In kakšni so ti rezultati? Glede na to, da jih ni komentirala še nobena medijska hiša, ki je udeležena v ta “eksperiment”, nad katerim sem pizdil že dvakrat – Piano – mesec dni kasneje in Piano uporabniška izkušnja – kaj mi je tega treba bilo?, ne verjamem, da so ravno najbolj navdušeni nad rezultati in zaslužkom, ki so ga generirali v enem mesecu.

Ampak gremo po vrsti. Številke je treba pogledati iz pravega zornega kota:

  • 26.000€ prihodkov – če vzamem da so naročniki vzeli mesečno naročnino (4.89€), potem je sedaj v Piano sistem prijavljenih 5100 uporabnikov!
  • Piano media vzame 30% od prihodkov (če sem trikrat pravilno razumel to računico) – torej ostane 18.200€ za založnike – devet jih trenutno sodeluje v sistemu
  • Znesku je potrebno odbiti še DDV (lahko se tudi motim??) in potem imamo 14.560€ oz. če bi enakovredno razdelili znesek med založnike, bi bilo to 1617€ na založnika. Ker vemo, da denar ne bo tako razporejen, so številke za nekatere, ki so se odločili za ta sistem precej nižje, oz. je znesek skoraj enak 0.
  • še ena stvar – teh devet medijev, ki sodeluje v Piano sistemu ima vsak več spletnih mest – za vsako je potrebno pripravljati vsebine in jih bilo tehnično pripraviti!

Ampak to so zgolj moje špekulacije. In če pogledam na primer Delo – ki mesečno servira preko 8mio pageviewov in če bi prodajali en banner po modelu CPM in ceni 2€/1000 prikazov – 16.000€, kar pa je v primerjavi z zgoraj omenjenim Piano zneskom nekaj povsem drugega.

Prav tako bi pričakoval, da bo prvi mesec precej bolj uspešen, saj so podjetja precej napora vložile v komunikacijo o Piano sistemu – dvomim, da se bodo številke povečevale. Tisti, ki so se odločili za Piano sistem, so se odločili takoj na začetku, nekateri pa so mesecu dni tudi zapustili sistem Piano, ker jim ni prinesel takšnih informacij, za katere bi bilo vredno plačevati.

Predvidevam, da so zgornje številke iz “članka” precej napihnjene in so dejanski rezultati še malce nižji, oz. manjši. In kar je najbolj zanimivo pri “članku”:

The company claims that publishers involved in the Slovenia paywall are “satisfied with the initial positive reader response” and Bella is confident “more and more Slovene readers will become Piano users as they become accustomed to the system”.

Glede na to, da sem precej pogost uporabnik Alexe, edinega orodja, ki ga jaz poznam, ki da neke okvirne in primerljive podatke o obiskanosti spletnih mest, sem preveril obisk parih spletnih mest v sistemu Piano in jih primerjal s tistimi, ki niso v sistemu Piano. Številke so zanimiva – sicer sem dobil odgovor od Financ, da je vedno padec obiska v mesecu februarjo in da ni to nič presenetljivega.
Vendar vseeno se mi zdi zanimiv pogled na ta del:

Volk sit, koza cela. Medijske hiše si mastijo brke, ker so zaslužili toliko denarja od Piano sistema, uporabniki so itak nepomembni, kajne?!