Topli dnevi so na ceste pripeljali, poleg motoristov in kolesarjev, tudi čedalje več pločevine zgoraj brez – kabrioletov, ki so zadnja leta postali prava muha na naših cestah. V Ljubljani se nekateri kabrioleti, oz. njihovi lastniki cel dan vozijo sem ter tja, ker je treba izkoristiti tiste dni, ko se lahko mirno pospravi streha vozila in se nastavi pišu vetra, ki pihlja po vozilu.

Marsikomu se zastavlja cel kup vprašanj, na katere lahko odgovorim, ker si sam lastim to zadevo že precej let – kljub 250.000 kilometrov, ki sem jih prevozil z Opel Tigro, se mi zdi še vedno smiseln avto za to, kar jaz potrebujem. Par vprašanj, na katere bom poskusil odgovoriti in so dokaj pogosta:

Zakaj kabriolet?

Sam sem ga želel imeti za 30. rojstni dan, da bom užival v vožnji z njim in da si ga ne bom kupoval na stara leta v drugi puberteti. Želja se mi je uresničila. Sedaj, 8 leta in par mesecev kasneje, se zavedam, da je bil nakup povsem dobra odločitev, ampak podnebje v katerem živimo, ni najbolj primerno za vožnjo brez strehe. Zakaj?

Kdaj so pravi vremenski pogoji za vožnjo brez strehe?

Če je zunaj 35 stopinj in sonce pripeka, je veliko boljše, predvsem pa manj naporno, voziti z dvignjeno streho in s prižgano klimo. Vsi tisti “frajerji”, ki se sredi poletja, v največji vročini vozijo gor in dol po ulicah Ljubljane, precej “trpijo” za to, da se jih vidi. Ko se sonce upre v avto, ti ne pomaga niti kapa niti kaj drugega, ampak je preprosto vroče kot v peklu.

Če je zunaj manj kot 15 stopinj je vožnja s kabrioletom precej hladna. Pomaga, če si vključiš gretje v avtu in se ustvari polje toplega zraka v avtu. Takrat se da voziti brez strehe, vendar vseeno ni to tisti pravi užitek. Tudi pri njižjih temperaturah se da voziti brez strehe.

Idealni pogoji za vožnjo brez strehe so spomladi, ko so temperature od 20-25 stopinj, ko sonce še ni tako močno in seveda poleti, ko se znoči in je vožnja ob morju, ob vonju borovcev in šumenju morja več kot idilična. In takrat je vožnja brez strehe pure joy!

Pogosto vprašanje je, ali se mi je že kdaj kakšen ptič “posral” med vožnjo v avto, oz. name?

Teh izkušenj nimam. Seveda obstaja možnost, da bi se to zgodilo, če bi stal nekje v Italiji, v koloni, z odprto streho in bi kakšen golob začutil da mora rešiti svoj eksistencialni problem in se “posral” name. Ampak tega še nisem doživel. Niti med vožnjo. Prav tako še nisem imel zob in ust polnih mušic, ko sem se ponoči vozil brez strehe, kot si nekateri predstavljajo. Tako, da so to povsem nepotrebne skrbi.

Stroški s kabrioletom?

Primerjava stroškov vzdrževanja kabrioleta in navadnega osebnega avtomobila je povsem nepotrebna, kajti razlik ni nobenih. In tudi poraba goriva je povsem normalna, čeprav ima avto precej veliko težo v primerjavi z navadnim avtom. Glede na to, da so cene vozil padle, so tudi cene kabrioletov precej nižje, kot so bile pred leti. Kabrio ni več znak prestiža, ampak zgolj in samo vozilo, kot kakšno drugo.

Prostor v avtomobilu?

Res je, v Tigri je prostor omejen na dve osebi. Tigra je pač takšne sorte, da nima zadnjih sedežev in zatorej je malce problemov pri prevozu dodatnih potnikov. Oz. ni problemov, ker dodatnih potnikov ni! Je pa zato pri dvignjeni strehi prtljažni prostor zeloo velik, pri zloženi pa malce manjši, vendar še vseeno dovolj velik, da gresta dva, za 10 dni, potovat naokrog.

Ali se splača imeti kabrioleta?

Da ali ne? Moj odgovor je definitivno DA! Vendar se lahko razlikuje od vsakega posameznika in vsakega človeka posebej. V osmih letih sem našel toliko dobrih stvari, da kljub temu, da avto menjam na tri leta, o tem sploh več ne razmišljam. Verjetno bom imel vedno pri hiši eno takšno igračo, ki bo omogočala uživanje zgoraj brez!

3 Responses to Ali se splača imeti kabrioleta? DA!

  1. Miha pravi:

    Je se par stvari, kot recimo platnena streha in negaraziran avto, pri starejsih avtih. Drugace pa ja, me mika zadnji BMW Z4, ampak je nekaj na reku “enkrat Audi vedno Audi” :)

    Dokler nimas otrok je 2-sed cez glavo.

  2. Tine pravi:

    Pismo je ta avto grd…Ma res mi je smešen…

  3. Tine pravi:

    Ta avto sem pred leti vozil in je en zeloooo velik skret… Škoda vsakega centa za vozilo, ki je praktično neuporabno, vožnja z njim pa je vse drugo kot udobna..

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.