Kolesa s pomožnim motorjem so zanimiva dvoživka. Za njihov vožnjo ni potrebno vozniško dovoljenje, ni ga potrebno registrirati in zavarovati, prav tako pa voznik med vožnjo ne potrebuje čelade. V bistvu je edina omejitev to, da lahko doseže maksimalno hitrost 25 km/h (13. »kolo« je enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo ali s pomočjo pomožnega motorja, s katerim lahko doseže hitrost največ 25 km/h;).
V teoriji je vse to idilično, v praksi pa malce manj. Vsak, ki se vozi s kolesom po Ljubljani je verjetno že doživel podobno zgodbo na kolesarski stezi. Namreč, ko “goniš in sopihaš”, da bi bil čim prej na točki B, te prehiti par “frčotov”, ki definitivno ne peljelo 25 km/h, ampak precej precej več. Glede na to, da manevrirajo med kolesarji in pešči je njihovo početje vse prej kot varno. Da tega, da so nekateri “frčoti” zelo zelo glasni (modificiran izpušni sistem), niti ne omenjam. Glede na to, da so cene rabljenih “frčotov” precej nizke, ni nič čudnega, da jih je na ulicah toliko, predvsem pa se z njimi prevažajo predvsem mladi.
Z drugimi besedami – sam ne štekam povsem, kako se lahko primerja med seboj dve popolnoma različni stvari – kolo, ki se premika s pomočjo moči človeka in nekaj, kar se premika s pomočjo goriva in motorja? Prav tako ne vem kam sodijo električna kolesa oz. električni motorji, ampak dvomim, da obstaja v Sloveniji klasifikacija za to kategorijo.
Kolo s pomožnim motorjem si jaz predstavljam precej drugače, kot pa so ta sedanja. Pred mnogo leti so bili moderni bicikli Solex, ki so dejansko imeli pomožni motor, ki si ga prislonil na sprednjo gumo in je tako pomagal pri vožnji. Temu bi jaz rekel kolo s pomožnim motorjem. Skuterje in vse ostalo, kar je sedaj na cestah, pa težko spravim v isto kategorijo!
Ali obstaja rešitev za to situacijo?
Seveda obstaja! Povsem preprosta je. Pristojni organi naj začnejo razmišljati o tem, da smo leta 2015, kjer so definicije posameznih pojmov povsem drugačne. Predvsem pa je čas, da se malce razmisli o celotni strategiji Zakona o pravilih cestnega prometa, ki bo odražal trenutno stanje, predvsem pa bo bolj človeški in primeren situaciji v kateri smo. Če to pomeni redefincijo pojmov kot so kolesa s pomožnim motorjem in vse ostalo, še toliko boljše. Sam sicer dvomim, da bi se lahko to zgodilo v naslednjih nekaj letih, ampak potrebujemo spremembe zakonov, da ne bo prihajalo do takšnih anomalij.
Ze ko preberes definicijo vidis da odpade 80% vseh “koles s pomoznim motorjem”. Namrec skuter s hitrostjo do 25km/h (pozor – DO 25km/h) nima pedal da bi lahko bil gnan z lastno mocjo – edino ce lahko zakon raztegnemo toliko da ga vozim na nacin skiroja, vcasih pa prizgem motor in se peljem…
Na to temo bi ti znali potarnati/povedati veliko policisti PP Koper in Mestno redarstvo Koper – kar je razumljivo saj je v njihovih koncih telih “kolesarjev” ogromno.