Sonce privabi na ceste motoriste. Kljub temu, da se je sezona šele začela, pa je število mrtvih motoristov že previsoko. V Sloveniji imamo Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa, ki se je odločila, da bo poskrbela za motoriste – z oglasno kampanjo – z “billboardi” z briljantnim tekstom “Ne zanašaj se na čelado, ko greš enkrat z glavo skozi zid.

Prosim, naj mi nekdo razloži, kaj naj bi to pomenilo? Mogoče ne štekam, ker nisem motorist – posledično nisem njihova ciljna skupina in ne nagovarjajo mene, ampak samo motoriste. In verjetno nisem edini, ki ne ve, kaj je “kopivrajter” želel s tem povedati. Glede na temačnost oglasa je verjetno kaj povezano s smrtjo?

Seveda sem šel na spletno stran dotične agencije, kjer so zapisali (vir):

Od 27. marca do 9. aprila poteka, pod vodstvom Agencije za varnost prometa in v sodelovanju s Policijo ter Direkcijo RS za infrastrukturo, nacionalna akcija namenjena večji varnosti motoristov. Kljub opozorilom vseh institucij, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo, kot tudi strokovnjakov, da je na cesti potrebna še večja previdnost zaradi večjega števila motoristov na cesti, žal beležimo že prve smrtne žrtve.

No, ne boste verjeli. Ta akcija ima celo zanimiv del, ki pa ga nikjer ne komunicirajo – namreč na oglasu ni nikjer niti URL naslova, ali pa CTAja, ki bi bil lahko precej bolj zanimiv, kot pa je tale tekst, ki ga jaz ne razumem. Zakaj hudiča ne komunicirajo tega dogodka? Veliko večji vpliv bi imel, kot pa tole, kar lahko opazim na billboardu.

Agencija za varnost prometa v naslednjih dnevih organizira številna preventivna srečanja za motoriste z izobraževalno vsebino in s poudarkom na praktičnem znanju motoristov ter poziva vse motoriste, da se udeležijo preventivnih dogodkov, kjer lahko osvežijo svoje znanje in se pripravijo na motoristično sezono:

  • AMZS CVV Vransko: 2. april 2017.
  • Pagrat Krško Raceland: 8. april 2017
  • Poligon Blagomix Varna vožnja: 9. april 2017
  • ZZŠAM Celje, Poligon Ljubečna:  22. april 2017
  • CVV Ljubečna: 17. maj 2017

Takšne akcije so precej bolj učinkovite, kot pa da na plakate dajo “stereotip” motorista. Smešno je, da so takšni stereotipni motoristi precej bolj previdni v prometu, tudi zaradi dolgoletnega staža, kot pa so sodobni “caffe racerji”, ki so oblečeni v povsem drugačna oblačila in imajo precej manj pojma o sami tehniki vožnje in tudi o posledicah neprevidne vožnje.

Škoda, ker država meče stran denar za takšne in podobne stvari, očitno brez poglobljenega razmisleka kaj sploh deluje. In ja, previdnost ni odveč – tako med motoristi, kot tudi med vozniki, ki moramo paziti na motoriste!

Predstavnik agencije Yin+Young je na Facebooku zapisal odgovor:

Kot avtor in predstavnik agencije, ki je ustvarila tole kampanjo vam z veseljem razložim malce ozadja. Celostna komunikacijska akcija je bila razvita v sodelovanju z nami, pravzaprav je šlo za proaktiven predlog naše agencije (Yin + Young).
Glede na to, da je varnost v prometu motoristov vsako leto pereča tema smo tokrat spremenili ton komunikacije ter ponudili zelo svež verbalni in vizualni pristop v komunikaciji s ciljno skupino motoristov. Strateško ozadje za kampanjo pa je naslednje:
Nismo hoteli moralizirati, žugati s prstom ali jih grozeče opominjali na varnost v prometu oz jih poizkušati prestrašiti, kot je bila navada doslej.

Vsekakor se najbrž vsi strinjamo da gre pri motoristih za samosvojo subkulturo in posebno ciljno skupino med vozniki na cesti. Imajo svoja nenapisana pravila, svoje običaje ter svojo hierarhijo. Združuje jih veliko več kot samo skupno prevozno sredstvo, zato smo ta kapital prvič do zdaj izkoristili v naši komunikaciji. In ker smo hoteli, da se motoristi brez težav poistovetijo z našim sporočilom, smo jim tokrat pravila ceste predstavili “po njihovo”.

V kampanji se tako srečujemo z realnimi motoristi, ki na zelo intimen način nagovorijo svoje motoristične “kolege” ter jim na neposreden način izpostavili nekaj pravil, ki jih mora upoštevati vsak motorist. Seveda je vse skupaj začinjeno z malce bolj “surovim” motorističnim občutkom in izgledom, ki je tudi danes še vedno zelo agresiven, drzen in nabit s karakterjem. Osrednji liki so seveda predstavniki različnih “tipov” motoristov s pripadajočimi motorji, sama sporočilnost pa je prav tako relevantna z njihovimi karakteristikami.

Največja posebnost tokratne kampanje je zagotovo to, da motoristi v njej niso igralci, ki zelo hitro lahko postanejo stereotipne karikature, temveč pravi motoristi iz različnih motorističnih klubov ter koncev Slovenije, ki jih prikažemo v nespremenjeni luči. Verjamemo, da bodo tako veliko bolj prepričljivi za motoriste in zanimivi za širšo javnost. Od sivolasega “chopper” motorista, ki ima v rokavu mariskatero zgodbo, pa do mladostne inštruktorice vožnje motorja, ki ima svoj cestni motor v malem prstu.

Da bi prepoznavnost in relevantnost naše komunikacije še utrdili, se v vlogi motorista pojavita dva znana obraza, ki sta oba bolj ali manj aktivna motorista. Tako smo zaokrožili pester izbor motoristov v naši kampanji, pri katerem so nam pomagali skoraj vsi motoristični klubi po Sloveniji ter motoristi sami.

Za konec – najbolj nas veseli dejstvo, da so bili motoristi aktivno vključeni že v samo nastajanje kampanje, ki so jo zelo hitro vzeli za “svojo”. S strani motoristov prihaja ogromno pozitivnega feedbacka, delijo kampajo ter se o njej in varnosti pogovarjajo. To je največ vredno.

One Response to Kako država rešuje varnost motoristov? Z billboardi!

  1. Igor Zupančič pravi:

    Meni se pa zdi radijska objava “Ne zanašaj se na čelado, ko greš enkrat z glavo skozi zid, …
    Ena boljših. Čestitam agenciji.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.