Facebook in Instagram – nočem vajinega algoritma za prikazovanje objav

Ko sem se pred desetimi leti prvič srečal s facebookom nisem bil povsem prepričan, če je to prihodnost spleta. Motil sem se. Ko sem par let kasneje dobil dostop do instagrama, sem bil precej bolj navdušen, saj mi je ponujal veliko lepih fotografij …

Število uporabnikov je bilo tako na facebooku kot instagramu takrat še minorno. Objave so se prikazovale po časovni komponenti in tako sem bil precej dobro na “tekočem” kaj se kje dogaja in predvsem kje so moji frendi, kolegi, znanci. Tako FB, kot IG sta bila uporabna in predvsem sta bila medija, ki sta mi bila blizu. Vendar, kot je navada pri vsaki dobri strani, se je tudi tu začela disrupcija.

Facebook so odkrili “marketingarji” in ga začeli zasuvati s promocijskimi vsebinami in oglaševanjem vsega. Prišle so spremembe. Majhne, vendar so bile. Z vsakim letim smo ljudje bolj občutljivi na spremembe – nimamo jih radi, kljub temu, da so nas polna usta o tem, da so spremembe vedno potrebne. Facebook je kupil instagram in začel svojo logiko prikazovanja objav tudi implementirati v instagram. Namesto, da bi lahko časovno pregledoval objave, mi jih je začel sortirati po svojem algoritmu, ki predpostavlja, kaj bi si jaz želel videti – vendar ne upošteva, da ni moje razpoloženje vsak dan enako.

Tudi na facebooku lahko že par let opazujemo kakšne objave nam servira njihova “logika”. Včasih so objave stare par dni, včasih so to samo video objave, včasih zgolj animirani gifi. Kot bi bili malce neumni in bi dejansko “požrli” vse, kar nam servirajo njihovi servisi in njihova pamet, ki jo leta in leta razvijajo, da bi imeli čim večjo možnost monetizacije. V bistvu je bilo to dokaj preprosto pri facebooku, saj so se odločili, da zmanjšajo doseg objav na minimalno in v vsakem drugem primeru je potrebno “vržt” denar v oglaševanje in s tem pridobiti večji doseg. Pametno, kajne?

Ja, za njih definitivno. Za uporabnike precej neuporabno, saj je veliko FB uporabnikov v času svojega udejstvovanja lajkalo vsako FB stran, ki se jim je odprla in posledično je “targetiranje” na facebooku postalo precej čudno. Ampak ni poanta, da pametujem o tem.

Mene samo moti, da mi določenih ljudi, ki so aktivni na facebooku ne prikazuje več v časovnici. Da moram iskati njihov profil in preveriti kaj se dogaja z njimi. In tudi na instagramu je tako. In potem vsake toliko časa slišim – zakaj pa nič ne lajkaš? Zelo preprosto. Ker mi facebook in instagram na prikazujeta tvojih vsebin. In ja, vem, da se da nastaviti tudi, da mi prikazuje vsebine facebook strani prednostno, ali pa če bi dodal facebook prijatelje kot bližnje, da bi mi potem facebook prikazoval njihove objave prednostno.

Pa vendar ni poanta v tem. Jaz bi rad samo uporabljal facebook kot sem ga nekoč. Opcija, da mi prikazuje po času objave – brez vseh sponzoriranih objav, predvsem pa brez vsega “spama in scuma”, ki sem mu priča zadnje mesece v facebook oglaševanju, ko je več oglasov čisto zavajanje, kot pa karkoli resničnega. In ljudje klikajo in ljudje lajkajo še naprej …

Do takrat se facebook ne bo ukvarjal z nami, ampak zgolj bo še bolj prilagodil svoje algoritme, da bodo prihodki večji. Ja, ni zastonj kosila.

Komentarji so zaprti.