Zadnje čase se je že parkrat zgodilo, da so “dobili” ministra, ki ga je njegov voznik vozil naokoli s prižganimi modrimi lučmi. To se je dogajalo tudi že v preteklosti in tudi takrat so takšni dogodki dobili veliko pozornosti, predvsem pa negativne medijske publicitete.
- Vožnja po avtocesti, par metrov za ritjo / ker bom 11 sekund prej na cilju?
- Ko voznik “na polno” zavira sredi križišča pri zelenem semaforju
- Demokracija / razpis za otroško slovensko pravljico / nevarnosti multikulturalizma, ilegalnih migracij, invazivne vrste ..
Takšni primeri v preteklosti so bili – vožnja ministra Patricka Vlačiča, Katarine Kresal in Sama Omerzela. Zadnje čase pa vožnja Dejana Židana in Marka Bandellija.
Mogoče potrebujemo samo en delček zakona, ki govori o uporabi modro rdečih luči in je zapisan v 101. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-UPB2) – posebni svetlobni znaki vozil s prednostjo in vozil za spremstvo:
- Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so motorna vozila, na katerih se za izvršitev določenih nujnih nalog uporabljajo posebni svetlobni in zvočni znaki.
- Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.
Za razumevanje celotnega zapisa se moram vrniti par let nazaj, ko je v Slovenijo prišel Putin – verjetno se bo še marsikdo spomnil, da je bil “gorenjski” del Slovenije takrat zaustavljen. Da ni potekal promet po avtocesti, da je bila zaprta obvoznica, da je bilo zaradi prihoda ene osebe v Slovenijo obsedeno stanje.
Potem se vrnem nazaj v Slovenijo. In pomislim na to, da si želimo demokracijo. Da si sami volimo svoje predstavnike. Da jim damo v roke škarje in platno – pa vendar, ko se začne pogovor o tem, da bi morali ministri dobiti nova vozila, ker imajo stara vozila 300.000 in več kilometrov, takrat se naše razumevanje tega konča. In ko se gre za vožnjo z modrimi lučkami smo takoj pripravljeni skočiti v zrak in se začeti razburjati in “pizditi” nad temi ljudmi, ki “izkoriščajo” svoj položaj.
Mogoče jaz napačno razmišljam – ti ljudje (ministri) so v službi 24/7, kar vključuje kup voženj in kar vključuje tudi kup ostalih aktivnosti na katerih se morajo pojavljati. Njihov urnik je ponavadi precej poln. In ko nekdo uporabi modre luči za vožnjo mimo zastojev, je to problem? Če so to problemi, ki jih imamo v Sloveniji, potem problemov sploh nimamo. In če se morajo s tem ukvarjati mediji, potem je nekaj precej čudnega v tej deželi.
Smo člani EU. Nismo “banana republika”, čeprav izpademo večkrat tako. Zakaj ljudem, ki vodijo našo državo in očitno smo jim to zaupali (o tem bi sicer lahko napisal marsikaj), radi mečemo kolena pod noge s takšnimi neumnostmi, kot je vožnja z modrimi lučmi? Zakaj se tudi tukaj ne postavimo za svoje “izbrance”, ki odločajo o naši prihodnosti in se ukvarjamo z njihovo vožnjo z modrimi lučmi?
Daj ne nabijaj. Modre luči so za nujne primere, ko so ogrožena življenja, za policijo ko mora biti nujno hitro na določenem kraju… Kaj pa mora politik tako nujno leteti nekam da se mora z modrimi lučmi vozit, bo rešil kakšno življenje…. Tisti njihovi sestanki pa res lahko počakajo par minut in ni potrebno zato ogrožat vseh ljudi z nujno vožnjo. Sploh pa ne vem kje ti živiš politiki so v službi 24/7 mogoče res kje, pri nas pa ne…
Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.