Bosch in Daimler sta dosegla nov mejnik na poti do avtonomne vožnje. Družbi sta namreč dobili dovoljenje ustreznih organov v Baden-Württembergu za njun sistem parkiranja v parkirni hiši muzeja Mercedes-Benza v Stuttgartu. Do samodejne storitve parkiranja je mogoče dostopati prek aplikacije na pametnem telefonu, prav tako storitev ne potrebuje varnega voznika. Samodejno parkiranje je prva popolnoma avtonomna funkcija parkiranja (SAE 4. stopnje) na svetu, ki je dobila uradno potrditev za vsakodnevno uporabo.
- Zakaj so parkirna mesta še vedno namenjena fičkom, stoenkam, katrcam in ne “ladjam”, ki so sedaj na cestah
- Tudi avtomobilom je poleti vroče in si zaslužijo osvežitev v morju ali v Blejskem jezeru
- AVP – Agencija za varnost prometa odgovori na moje predloge izboljšanja stanja na naših avtocestah
Vse od začetka sta Bosch in Daimler najvišjo prioriteto pri razvoju storitve avtonomnega parkiranja namenila varnosti. Ker uradni postopek odobritev za funkcije avtonomne vožnje še ni vzpostavljen, so projekt nadzirali lokalni organi (regionalni upravni organ v Stuttgartu in ministrstvo za promet v Baden- Württembergu) v sodelovanju s strokovnjaki nemškega pristojnega organa TÜV Rheinland. Njihov cilj je bil oceniti varnost delovanja avtomobilske tehnologije in tehnologije parkiranja.
Rezultat je celovit koncept varnosti z ustreznimi kriteriji testiranja in odobravanja, ki se lahko uporabijo tudi po pilotnem projektu. V konceptu so razvijalci opredelili način, s katerim avtonomna vozila zaznajo pešce in druga vozila pred sabo ter se pri zaznavi ovire zanesljivo ustavijo. Prav tako so vzpostavili varno komunikacijo med vsemi sestavnimi deli sistema ter izvedli korake, s katerimi so zagotovili zanesljivo aktivacijo parkirnega manevra.
Odpeljite se v parkirno hišo, izstopite iz avtomobila ter pošljite vozilo na parkirno mesto, vse samo s pomočjo pametnega telefona – pri avtonomnem parkiranju ni potrebe po vozniku. Medtem ko voznik zapušča parkirno hišo in se odpravi po svojih opravkih, se avto samodejno odpelje do dodeljenega mesta in se parkira. Pozneje se avto popolnoma enako pripelje do točke, na kateri je voznik izstopil.
Ta postopek se zanaša na medsebojno vplivanje med pametno infrastrukturo parkirne hiše, kar omogoča Bosch, in avtomobilsko tehnologijo Mercedes-Benza. Boschevi senzorji v parkirni hiši spremljajo poti v hiši in v njeni okolici ter posredujejo podatke, ki so potrebni za vodenje vozila. Tehnologija v avtomobilu prevede ukaze infrastrukture v vozne manevre. Tako lahko avtomobili vozijo tudi po rampah v nadstropja parkirne hiše. Če senzorji infrastrukture zaznajo oviro, se vozilo pravočasno ustavi.
Bosch in Daimler sta razvoj popolnoma avtonomnega parkiranja začela leta 2015, poleti 2017 pa je njuna pilotna rešitev v parkirni hiši muzeja Mercedes- Benz v Stuttgartu dosegla pomemben mejnik: javnosti je bilo prvič predstavljeno avtonomno parkiranje v pravih razmerah, z voznikom za volanom in brez njega. Po tej premieri je sledila faza intenzivnega testiranja in zagona. Od leta 2018 so obiskovalci muzeja lahko začeli uporabljati storitev parkiranja v spremstvu usposobljenega varnostnega osebja in delili svoje izkušnje. En vidik pilotnega projekta je vključeval preizkuse osvetlitvenih konceptov na vozilih.
Turkizne luči pomenijo, da je vozilo v načinu avtonomne vožnje, s čimer obvešča mimoidoče in druge udeležence v prometu, da vozilo vozi samo. Dognanja teh preizkusov se kažejo v pred kratkim izdanem SAE standardu 3134. Pridobitev končne odobritve pristojnih organov je še en velik mejnik družb Bosch in Daimler. Kmalu bodo zainteresirani uporabniki lahko preizkusili inovativno storitev parkiranja v parkirni hiši muzeja Mercedes-Benz, brez dodatnega človeškega nadzora.