Ker se je moja ideja o popolni prepovedi prehitevanja težkih tovonih vozil na avtocestah uresničila in ker so pobrali tudi mojo idejo o avtocestni policiji, se bom sedaj trudil, da bodo uresničili še mojo željo po obvezni varnostni razdalji na avtocestah, saj dnevno doživljam situacije, ko butli vozijo par centimetrov za ritjo, ker bodo tako 4 sekunde prej na cilju.
- O, lej, moji ideji sta se uresničili / prepoved prehitevanja težkih tovornih vozil na avtocesti A1 med 6. in…
- Za popolno prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah in za obvezno varnostno razdaljo
- Vozi desno, prehitevaj levo / Darsovci, kdaj ste se nazadnje peljali po avtocesti?
Kdor se dnevno vozi po slovenskih avtocestah mu je dobro poznan efekt levega pasu. Vsa vozila so tam, ne glede na hitrost vožnje. Vozijo par metrov drug za drugim in ko začne eno vozilo nekje daleč naprej zavirati, zavirajo vsi, ker nimajo varnostne razdalje. Vozni pas je ponavadi prazen, ali pa so na njem tovorna vozila, ki pa nimajo varnostne razdalje in posledično se je nemogoče umakniti s prehitevalnega pasu na vozni pas, čeprav bi se želel.
In to je še ena izmed rak ran vožnje po naših avtocestah. Vsi smo mi prehitevalni pas je očitno slogan ljudi, ki kupijo vinjeto in potem jim pripada vožnja po prehitevalnem pasu, čeprav nikogar ne prehitevajo. “Buh ne daj”, da bi se kdo umaknil na pas za počasna vozila, kjer je na voljo, kajti s tem bi pokazal, da ni pravi Slovenec. Pa vendar ni potrebe, da samo Slovence mečem v ta koš, saj je zadnje vikende prehitevalen pas poln vozil z avstrijskimi in nemškimi registrskimi tablicami. In ti se še težje umaknejo na vozni pas.
Ampak nazaj k rešitvi za te težave. V Sloveniji imajo tovornjaki elektronsko cestninjenje in na našem avtocestnem križu imamo precej “totemov”, kjer so nameščene kamere in senzorji, ki beležijo vožnjo tovornjakov in njihove elektronske naprave za elektronsko cestninjenje.
In ni hudič, da ne bi bilo mogoče spisati algoritma, ki bi preverjal razdaljo med dvema tovornjakoma, ki drug za drugim vozita mimo “totema”. S tem bi rešili težavo premajhne varnostne razdalje med tovornjaki. Ampak še vedno preostanejo osebna vozila in njihovi vozniki.
Tudi za njih obstaja rešitev. Naše avtoceste imajo kup nadvozov in na trgu obstajajo naprave, ki merijo varnostno razdaljo med dvema voziloma. Policija jih zjutraj postavi na “random” nadvoze in ni hudič, da se ne bi začeli ljudje drugače obnašati na prehitevalnem ali pa voznem pasu. Tujci še vedno zavirajo “pred cestninskimi postajami”, ki so nekoč bile in pred ohišji radarjev na avtocesti, ker jih na to opomni navigacija. Torej ima to “zastraševalni” učinek, ki sicer ne prinese tega, kar prinese zavestna odločitev o pravilni vožnji in upoštevanju varnostne razdalje.
Če bi bile kazni primerne prekršku, bi verjetno marsikoga to streznilo in mogoče bi bila vožnja po naših avtocestah spet vožnja in ne zgolj “cijazenje”.
Torej, čakam, da Vrtovec in Hojs javita, da je Slovenija nabavila radarje za varnostno razdaljo in da jih začnejo uporabljati. Zahvalijo se mi lahko kasneje … Ali pa tudi ne, sploh!
Žal, razmišljanje takšnih osebkov po balkansko. Balkan in njihovi avtomobilčki. Doma jejo pa konzerve.
Kaznovati 1000€ hitro bi držali varnostnk razdaljo.
Scenarij:
Pelješ se za avtom z zadostno varnostno razdaljo.
Avto pred tabo zagleda “totem” in misli da je radar.
Začne zavirat.
Ti se mu približaš, “totem” naredi sliko tebe in avta pred tabo in tvojo nezadostno varnostno razdaljo.
Kaj zdaj?