To, da si je Dars dovolil izklopiti razsvetljavo na izvozih in uvozih avtocest in obvoznicah je bil milo rečeno kriminal. Uprava Darsa bi za to morala kazensko odgovarjati, saj so izpostavljali ljudi povečani nevarnosti – na račun varčevanja! Medtem pa drugje mečejo denar z veliko lopato skozi okno. Državne službe in nevladne organizacije pa so dosegle, da bo Dars spet prižgal nazaj razsvetljavo.
- Varčevanje na račun varnosti / zakaj je Dars izklopil osvetljavo na uvozih in izvozih avtocest
- Dars ni ničesar kriv / zakaj Dars in Policija ne izločata tovornjakov pred začetkom sneženja
- Kriptotrejd / nov ponzi kripto nateg
O tem sem pisal že konec novembra, ko sem bil presenečen zakaj se igra Dars z varnostjo uporabnikov avtocest in obvoznic za katere plačujemo eno izmed najdražjih cestnih v Evropi. Ker lahko, bi bil verjetno edini odgovor in ker je treba varčevati, čeprav na račun varnosti udeležencev v prometu.
Glede na to, da sem nekje zasledil podatek, da bi Dars na ta način privarčeval manj kot pol milijona evrov, se mi zdi to precej neumna poteza, saj gre v končni fazi za ogrožanja varnosti udeležencev v prometu. Še posebej, če vzamemo v ozir podatek, da je zaradi smrti v prometni nesreči družba oškodovana za 2,2 milijona evrov in da je strošek hujše prometne nesreče preko 250.000 evrov, se mi zdi to Darsovo početje zrelo za tožilstvo, ki naj ugotovi, če je bilo to varčevanje dejansko varčevanje ali zgolj neumna PR poteza.
Sicer je nova vlada že zamenjala tri člane uprave, vendar bi pričakoval, da bodo odstavili tudi generalnega direktorja Darsa, ki je tam iz kvote NSija in našli nekoga, ki se bo lotil problematike našega avtocestnega omrežja in tudi dosegel rezultate, predvsem pa bo poskrbel, da bodo naše avtoceste postale ne zgolj “parkirišče” ampak tudi prevozne v vseh razmerah.
To kar pišeš je vseeno malenkost pretiravanje. Strinjam se, da je varnost pomembna, a to kar delamo v Sloveniji z javno razsvetljavo je prvovrstna neumnost. Zaradi brezveznih zakonov moramo zelo močno razsvetljevati vsako vaško cesto, tudi tam kjer prebivalci tega ne želijo,saj sicer obnova ceste ni dovoljena. Rezultat je ogromno svetlobno onesnaženje ki slabo vpliva na okolje in dejansko samo mečemo energijo in denar skozi okno. Tako za luči kot za elektrika stanta in količina energije na koncu ni zanemarljiva.
Treba je narediti študijo kje je razsvetljava smiselna in jo ugasniti tam kjer ni. Kar je verjetno vsaj v okoli 50% primerov na AC in obvoznicah.