Z namenom zmanjšati trpljenje živali ter opozoriti na nevarnosti uporabe petard med mladostniki se danes začenja nova, že 12. etapa kampanje “Petarde? Ne, hvala!”, ki želi neposredno nagovoriti predvsem mlajše najstnike in jih spodbuditi k premisleku o posledicah svojih dejanj. Kampanja poudarja stisko živali, ki so izpostavljene glasnim pokom, ter poziva k empatiji, odgovornemu ravnanju in spoštovanju zakonodaje.
- Tudi letošnji prehod v novo leto ni minil brez pokanja petard in ostale pirotehnike
- Petarde? Ne, hvala! #PetardeNeHvala
- Petarde? Ne, hvala / #petardeNEhvala #POKvarjeniprazniki
Uporaba petard povzroča neizmerno stisko med živalmi, ki imajo izjemno občutljiv sluh in ne razumejo izvora glasnih zvokov. Kljub zakonski prepovedi prodaje petard v Sloveniji se te še vedno množično uporabljajo, saj jih mladi kupujejo prek družbenih omrežij, kot so TikTok in Instagram, ali na črnem trgu.
Ciljanje na mlajše najstnike prek družbenih omrežij
Kampanja nagovarja predvsem mlajše najstnike, stare od 12 do 15 let, ki navkljub opozorilom in razmeroma visoki ravni informiranosti še vedno poskušajo pridobiti petarde prek spletnih platform. V okviru teaser faze kampanje so v agenciji DROM Agency na TikToku in Instagramu vzpostavili profile, ki so se pretvarjali, da ponujajo petarde. Rezultati so zaskrbljujoči – več kot 100 mladostnikov, večinoma fantov, starih od 12 do 15 let, je poskušalo kupiti petarde prek teh profilov. To jasno kaže na nujnost ozaveščanja in neposrednega nagovarjanja te starostne skupine.
Taktični preobrat: ‘Ponarejene’ petarde z močnim sporočilom
Eden osrednjih elementov kampanje je distribucija “ponarejenih” petard, ki ob odprtju “eksplodirajo” v zvok živali v stiski. V škatli uporabniki namesto petard najdejo plišasto igračo psa ali mačke ter avdio čip, ki predvaja zvoke prestrašene živali, škatla pa jih nagovori s ključnim sporočilom: “On sliši tvoje petarde. Ali ti slišiš njegov strah?”