Ponavljam se, vem! Sedaj, ko je tranzitni promet čez Slovenijo na vrhuncu in se na naših cestah znajdejo tudi “eskotične” registrske tablice, je fenomen prehitevalnega pasu še precej bolj očiten.

Vendar gremo po vrsti – prehitevalni pas je namenjen prehitevanju in NI ENAK kot je vozni pas, ki je namenjen vožnji po avtocesti! Če se peljemo po naših avtocestah, potem hitro ugotovimo, da to pravilo ne drži, oz. da se pri nas vozi po prehitevalnem pasu (kot je spodaj na fotografiji), vozni pas pa je namenjen tovornjakom.

In če se vsakodnevno prevoziš več kot 100km po avtocesti, je zgoraj omenjena situacija precej moteča, saj vožnja po prehitevalnem pasu ne poteka hitreje kot s hitrostjo 120km/h. In marsikateri voznik namesto da bi prehiteval po prehitevalnem pasu, se pelje s hitrosjo 130km/h po voznem pasu in prehiteva kolono vozil na prehitevalnem pasu!

Vsi vozniki, ki zjutraj po avtocesti vozite s hitrostjo 100 km/h ali manj po prehitevalnem pasu in prehitevate sami sebe – prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju! In če mogoče kdo ne razume, še enkrat – prehitevalni pas na avtocesti je namenjen prehitevanju!

Pogoji sodelovanja v novem slovenskem športu – vožnji po prehitevalnem pasu so preprosti in imajo samo eno pravilo. Kupiš vinjeto in se odpraviš na najbližjo avtocesto. Zapelješ nanjo in takoj, ko je mogoče zapelješ na prehitevalni pas in ne glede na hitrost, se ne odmakneš iz prehitevalnega pasu!

Ukinimo avtoceste in jih prekategorizirajmo v ceste rezervirane za motorna vozila! Vem, veliko “jamram” in vem, da bi bil lahko kdaj tudi malce bolj uvideven in strpen. Ampak odkar imamo nove, višje kazni za prometne prekrške, je vožnja po naših avtocestah “nočna mora”!

Prosim, ampak resnično lepo prosim – če ne prehitevate, se odstranite iz prehitevalnega pasu in pustite tistim, ki si upajo peljati 130km/h po avtocesti, da peljejo mimo vas!
In če sami nimate jajc, da bi, kljub temu da imate BMW-ja, Audija, ali pa Golfa, vozili po voznem pasu, vam povem, da jih imate, saj boste prav pošteno drugačni od vseh ostalih voznikov, ki imajo občutek da z nakupom “dobrega” avta dobijo tudi licenco za trajno vožnjo po prehitevalnem pasu!

Prehitevajte in pustite prehitevati tudi drugim! Matr vola eva na kubik!

24 Responses to Prehitevalni pas != Vozni pas

  1. maky says:

    se strinjam. dodal bi še 1 točko: jaz v primeru kot je zgoraj na sliki in ko vse poteka 120 km/h enostavno nastavim tempomat na 130 in mimo vseh po desnem pasu. o hupanju in blendanju vozečih po levi ni treba razglabljati…

  2. Kuki says:

    sej ne morš sploh na vozni pas, če so tam šleparji! Pa zadnjič sem jih celo na nedeljo vidu! Kaj ni več prepovedi, ki je nekoč veljala čez vikende? Zgleda sem malce out. Pred dvema letoma sem govoru, da nam manjka dodatni pas med domžalami in odcepom na severno obvoznico, Danes pa lahko rečem, da nam manjka dodatni pas med Mariborom in Koprom ali kam se že valijo trume šleparjev

  3. Kuki says:

    Čeprov dejstva ki jih naštevaš tudi držijo, ker nekateri so obupni. Doživel sem že naslednje:
    1. V dežju pri 130 km/h pri odcepu Domžale (smer proti Celju) mi model pred menoj na polno zapremza na prehitevalnem, ko sem vozu za njim in se vključi na dva pasa bolj desno – odcep za Domžale.
    2. Peljemo po prehitevalnem 130 zopet proti cestnini Kompolje. Pred menoj Alfa Mito , pred njim Hyundai Galoper (oba italijanske tablice) nakar na prehitevalnem pasu model s Hyundaiem ustavi (dobesedno) na 0 km/h – k sreči sem verjetno sekundo prej pogledu v desno ogledalo in videl prazno kar za nekaj dolžin avta – oba, Mito in jaz sva v zadnjem trenutku s polnim zavornim pedalom in učinkovanju ABS sistema k sreči pravočasno odvila na vozni pas…
    3. peljem proti Ljubljani, priklop Domžale, peljem po prehitevalnem 130 km/h, ker so na voznem pasu šleparji. Nakar mi direktno pred menoj (mogoče je blo 2-3 dolžine avta) zapelje šlepar na prehitevalnega – ker se je hotu umaknit onemu osebnemu avtu, ki se je vklapljal na avtocesto – spet hvala bogu za ABS ….
    še bi se dalo naštevat…

    • Blato says:

      @Kuki, to kar naštevaš so tipični sindromi premajhne razdalje med vozili – voziš preblizu vozila pred tabo, zato te šleper ne vidi v vzratnem ogledalu, druge voznike nerviraš in ti bremzajo pred tabo ipd..

  4. Tjasa says:

    Moj protokol je tak: na varni razdalji dam smerokaz (nakažem, da bi želela prehiteti). Če to ne pomaga, poblendam (smerokaz vključen). Če niti to ne pomaga, pridem bliže: poblendam. No, naslednji korak je desni smerokaz, desni kolesi čez oznako za odstavni pas in po desni mimo. Moram pa rečt, da se mi ponavadi (na AC v eno smer naredim cca 25 km) to da samo enkrat, potem enostavno preskočim korake. Včasih tudi potrobim, ko se peljem po desni mimo.

    Težava, ki bi jo lahko statistično dokazala, je v tem, da to, da modela prehitiš po desni, tip sploh ne jemlje za problematično. Ne, on ostane lepo na prehitevalnem in prehiteva “zrak”. Ne vem sicer, kateri člen je zdaj, ampak v starem ZVCPju je bila vožnja po prehitevalnem – če ne prehitevaš – prepovedana. Lani so (sem pisala Policiji) zaradi tega oglobili ene 800 komadov. Ti lahko “predvidiš”, da boš prehitel še eno vozilo in ostaneš na prehitevalnem, ČE NE S TEM zapiraš poti za sabo hitreje vozečim vozilom. Nikjer ne piše, da mora ta za tabo voziti glih 131 km /h, vseeno je. Dolžan si se umakniti.

    V glavnem, to s prehitevalnim pasom je A.N.N.O.Y.I.N.G. Da o tem, da največ “inštruktorjev varne vožnje” lahko prehitiš – pazi to – po skrajno desnem izvozu na večpasovnih cestninskih postajah. Ker “inštruktorji” vedno vozijo po “hitrem” pasu. Aaaargh.

  5. Vini says:

    Zelo ste pametni, ja. Za njihov prekršek je predpisana kazen 40 evrov, za vaše prehitevanje po desni pa 300 evrov in tri kazenske točke. Way to go! :)

  6. Andrej Volčanšek says:

    meni se je pa zadnjič zgodil, d aje nekdo že 2 km zadaj blendal, mel levi žmig. ko sem ga spustil naprej, je žmigla še naprej. vozil je 135 km/h. aja, naprej a nisem spustl kake 5 minut ;D

  7. Klada says:

    Dobra tema!

    En scenarij in kratko vprasanje:

    Velikokrat se mi zgodi, da ponoci vozim po AC po voznem pasu. Upostevam CPP predpise. Hitrost < 130 km/h. AC je prazna. Le tu in tam na svoji levi strani naletim na kaksnega "pocasneta", ki vozi po prehitevalnem pasu. Ta "pocasne" seveda vozi s hitrostjo, ki je bistveno manjsa od moje, recimo 100 ali 110 km/h …

    Kaj lahko storim, da ne krsim CPP predpisov, in hkrati nadaljujem voznjo s svojim tempom:
    (1) Smem obvoziti tega "pocasneta" po voznem pasu? Se taksno dejanje (po CPP) smatra kot nedovoljeno prehitevanje?
    (2) Ali moram zmanjsati hitrost pod njegovo, ter mu slediti po voznem pasu?
    (3) Se moram postaviti na prehitevalni pas za njim, in nakazati levi smernik, in cakati, do "pocasne" pred menoj ugotovi, da zelim mimo njega?

    (Taktiki pod st. (2) in (3) ne delujeta, zato se zadnje case posluzujem le taktike (1). A ne vem, ali sem s svojim dejanjem v prestopku!)

    Hvala za nasvet!

  8. Vini says:

    Klada, glej moj prejšnji komentar in 50. člen ZPrCP (http://www.uradni-list.si/1/content?id=101702):

    (3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

    (5) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena. Vozniku motornega vozila se izrečejo tudi 3 kazenske točke.

    • had says:

      drzi, kar si napisal.. ampak obstaja scenarij, kjer ti policist ne more nic.. namrec ti lahko prehitevas celotno kolono po desni strani (po voznem pasu), ce se ne vkljucis potem na levi pas :)

    • Klada says:

      Kar pise v ZPrCP, je razumljivo. A v zakonu ni omenjena izjema, ki jo izpostavljam jaz. Mogoce je v mojem primeru raba izraza “prehitevanje” prehuda … Bi bilo bolje, ce bi uporabil “voznja mimo pocasneta, ki vozi po prehitevalnem pasu” …

      Bom napisal drugace: “pocasne” na prehitevalnem s hitrostjo 100km/h zavira tekoc promet. S tem dejanjem je v prestopku. In sam tvega verjetnost “fasanja” kazni zoper zaviranja prometa. Ali bo ta “pocasne” dejansko dobil kazen, ali ne, me niti ne zanima. To je njegov problem! Jaz zgolj zelim voziti v skladu s predpisi in etiko, in nadaljevati voznjo v skladu CPP, in svojim tempom 130km/h … Mene zanima, ali je dejansko edina opcija, da tudi sam v izpostavljenem primeru ne “fasem” kazni res ta, da moram potrpezljivo voziti za “pocasnetom” (bodisi na prehitevalnem, bodisi na voznem pasu) in zgolj cakati, kdaj se bo umaknil nazaj na vozni pas, in omogocil meni, da ga “obvozim” po predpisih, in da s tem ne storim prekrska? … Ker ce je to res, potem tale “pocasne” mene sili v prekrsek … In so tile nasi predpisi ena velika neumnost!

      V V ZPrCP sem nasel tole:
      33. »prehitevanje« je vožnja mimo drugega udeleženca cestnega prometa, ki se premika v isti smeri po prometnem pasu ali delu smernega vozišča, ki je namenjen prometu. Hitrejša vožnja ene kolone vozil od druge na cesti, ki ima najmanj dva prometna pasova za vožnjo v isto smer, ni prehitevanje;

      Kar lahko pomeni, da sem nasel luknjo v zakonnu, in bi v mojem primeru ob srecanju s “pocasnetom-na-prehitevalnim-pasom”, v primeru, da za menoj pelje na voznem pasu se vsaj nekaj vozil, s katerimi tvorimo kolono, lahko “mi / normalno-vozeci-na-voznem-pasu” grupno “obvozimo” tega “pocasneta”, in nismo v prestopku. Ce sam ne tvorim kolone, pa taksnega “obvoza” ne smem izvesti? …

      Tole je meni percej konfuzno. :-|

  9. Matty says:

    Na sreco se zjutraj vozim po gorenjski avtocesti, ki je glede prometa manj obremenjena. Zanimivo je, da se zacne “pocasna voznja po prehitevalnem pasu” sele pri Vodicah, ko se nekateri hocejo kar direkt vkljucevati na prehitevalni….

    Samo to. Sem prejsni petek se vracal iz juga hrvaske. Ne vem, mogoce je toliko tujcev, ampak kultura je bila na hrvaski avtocesti A1 vecja kot pa na nasi primorski avtocesti. Je pa se ena stvar. Ko sem se potem peljal pozno zvecer po primorski avtocesti po voznem pasu, me je premetavalo pri od kozne naprej kot na rodeu. Ker je bila cesta prazna, sem se raje peljal 130kmh po prehitevalnem… In naj mi se kdo rece, da imamo bolj kvalitetne avtoceste kot hrvati, ki naj bi na racun hitrosti gradnje sparali pti kakovosti….

  10. gašper says:

    Bravo Matty.
    Jasno je, zakaj se vozim po prehitevalnem. Ker je vozni totalno zluknjan in nevozen, za kar so krivi šleperji. Itak pa se večino časa ne da vozit po voznem, ker so tam šleperji. Tile mežikajoči nestrpneži ne vidijo, da se pri svoji brzini ne morem odmaknit na vozni pas, ker se bom treščil v šleper.
    Drugač se pa mal skulirejte, no. Mlaj je bil včerej.

  11. siggi says:

    Samo tisti odcep, ki ga omenja Matty je res grozen. Od cestninske postaje Kozina priključka od Sežane je vozni pas v obupnem stanju. V smeri proti obali so ga par let nazaj popravili, proti Ljubljani pa je obup. In ja, to je nek nov šport očitno.. živčna vožnja po prehitevalnem pasu. Pa to me niti nebi motilo toliko, če bi bli vozniki obzirni in bi me spustili na prehitevalni pas, ko dohitevam koga pred seboj (ali šleperja ali kakega nedeljskega voznika)

  12. ynos6600 says:

    Veš kaj gre meni še bolj na živce? Se vračaš z obale proti Ljubljani v nedeljo zvečer. Pač gužva. Na voznem pasu kolona vozil, ki vozi cca 100kmh. Na prehitevalnem pasu KOLONA vozil, ki vozi 120kmh.

    In potem se najde en idiot (ali več njih), se pripelje za tabo na prehitevalni pas in se ti pri 120kmh prilepi na rit pol metra do največ meter za tabo. In se drzi riti, idiot po možnosti še poblenda češ za tabo sem, umakni se na vozni pas. Ja kam naj se umaknem??!! In zakaj bi se? Na voznem pasu vozi 300 vozil s hitrostjo 100, na prehitevalnem 300 vozil, ki vozi v koloni s hitrostjo 120kmh. Zakaj bi se umaknil? Da gre pred man, jaz nazaj na prehitevalni in vozim za njim naslednjih 50 km. če je gužva je gužva. Umakni se vsaj 5m za predhodnim vozilom in vozi 120 tako kot kolona 50 km vozil pred tabo.

  13. David says:

    Pobližnjim firbcem napisa na okvirju tablic občasno vklopim zadnjo meglenko. Deluje, večina jih razume in se umaknejo na primerno varnostno.

    Nikar pa po zavori, če je noga še na gasu, češ, samo da se lučka vklopi… ja, vklopi se brake assist system a.k.a. zaviranje na polno, kaj pa sledi, pa si lahko predstavljate.

  14. rozinca says:

    Mah večni problem naših avtocest…. da ne govorim o vrhniškem klancu… tripasovnica, vem, da je skrajno desni pas za počasna vozila, samo razni kombiji, avtodomi, prikoličarji ne smatrajo, da bi se mogoče pa tam peljali, kao je samo za mega tovornjake al kaj… pa bi bil promet desetkrat bolj pretočen in potem se vsi vozijo po srednjem in valda prehitevalnem pasu 90 do 110 km/h in te sploh ne registrira, ko prideš zadaj z motorjem… pa roko na srce, ne divjamo, pa se ne vozimo 200, ampak pol ti po parih km ne preostane drugega, kot da se skrajno desno postaviš in pelješ… lahko bi vse kao 3 pasovnice na naših AC naredili kot dva vozna pasa in en prehitevalni, da bi mogoče bil folk malo manj obremenjen, da ne vozi po pasu za počasnele, čeprav to dejansko so… ne vem zakaj pa ko greš v tujino, se pa nobenemu ni problem peljati skrajno desno, pa tudi če je pas za počasna vozila… kultura je res na psu :-/

  15. Tjasa says:

    Vini,
    želim ti srečo, ko bo nekdo v tvoj finem teoretičnem svetu na prehitevalnem vozil 40 km/h, ne bo imel prižganih vseh štirih smerokazov (ker pač globa za označevanje dejstva, da voziš manj kot 50% NDH, ni dovolj visoka, relativno). Ti boš seveda prav tako zmanjšal hitrost na 40 km/h? Skratka tako, kot klada pravi. Če nekdo zaustavlja promet na prehitevalnem pasu, pri čemer je vozni PRAZEN, je to zame dilema, ki je s pomočjo predpisov ne znam rešit. Zato sem vprašala policijo, kaj je bolje in so mi povedali, da v tem primeru se pač vožnja po desni ne šteje za prehitevanje.

    • Klada says:

      Evo, to sem hotu zvedet.

      Zdej moram pa samo se enega policaja povprasat, ce je tovstna voznja na voznem mimo “pocasneta na prehitevalnem” res nekaznljiva in je dovoljena!? … Need proof!

      Hvala, Tjasa.

    • Vini says:

      Kolikokrat se ti je pa že zgodilo, da si na prehitevalnem pasu naletela na koga, ki se je peljal 40 km/h? :)

      Na podlagi katerega člena v zakonu je tako prehitevanje dovoljeno? So ti povedali tudi to?

  16. sce says:

    Mislim, da kolikor na zapelješ nazaj na prehitevalni pas (vsaj takoj) zadeva ni prehitevanje. :) Ne me pa za besedo vzet.

  17. Tomozuki says:

    Ravnokar sem prišel iz UK in moram rečt, da je pri nas kultura resnično na psu. Tam nisem doživel tega, da bi nekdo vztrajno vozil po prehitevalnem pasu niti tega, da bi nekdo blendal, trobil, imel premajhno varnostno razdaljo, uporabljal žaljivo gestikulacijo itd. Potem pa prideš v Slovenijo in naletiš na katastrofalne razmere. Celotna Evropa tranzita se steka preko panevropskega koridorja (torej, naše AC) in dela gužvo na premajhnih avtocestah. 2 pasova za tako maso prometa sigurno nista dovolj. Tovornjaki bi morali dobiti dovolilnice oziroma bi se moralo njihovo število omejiti (lahko tudi pošiljati na avtovlake). Tu bi pa spet jokali prodajalci goriva.
    Skratka, glede na razmere, bi morali biti precej bolj strpni. Problem Slovencev je tako ta, da ne uporabljajo vzvratnih ogledal kot tudi to, da smo izjemno nestrpen narod. Ko Franc z Audijem dobi noter 180km/h, bi se mu morala cela kolona, ki prehiteva tovornjake na desni, umakniti kot, da je tip na nujni vožnji. Že od daleč blenda, ker je prepričan, da edino tako lahko opozoril na sebe, pri tem pa mogoče niti ne razmišlja tako daleč, da se mu prehitevajoči nimajo nikamor umakniti, tudi, če so ga videli v ogledalu. Lahko, da nekdo v koloni drži podoben tempo kot on, ampak trenutno je obsojen na nemilost situacije. In tega mnogi imbecili ne razumejo. Sem ogromno na AC pa moram priznat, da redkokdaj vidim koga, ki bi se striktno držal prehitevalnega pasu. Vozim nad omejitvijo, vendar spoštujem tudi to, da se je nekdo drži! In ko pridem do njega se za njim ne razpištolim z vsemi svetlobnimi in zvočnimi znaki, ker to ni potrebno. Po 50-100m vožnje me brez tega opazi in se umakne. So seveda tudi nekateri primerki, ki rabijo nekaj več časa, ampak večinoma se vsak umakne. Če pa začneš že od daleč blendat in izkazovat svoj večvrednostni kompleks (češ, butli naj čakajo, mene pa naj spustijo naprej), potem pa je jasno, da se ti mnogi prav zanalašč ne bodo umaknili. In jim ne zamerim. Ker tako početje se mi zdi bedasto in zahojeno balkansko. Še posebno, ko se ti nalepi na rit in ogroža tebe, sebe in še koga. Potem pa nastane verižno trčenje zaradi enega samega bedaka, ki misli, da je pametnejši od varnostne razdalje, hkrati pa pozablja, da pri 130km/h, vsako sekundo prevozi 36 metrov, kar je nekajkrat več, kot 1 meter za avtomobilom.
    Za konec naj rečem samo to. Spoštujte druge udeležence z manj zmogljivimi vozili in drugi bodo spoštovali vas. Vedno gre za vzajemni odnos. Tu in tam se sicer najde kakšen ignorant, ki ovira vožnjo po prehitevalnem pasu, vendar po mojih izkušnjah so takšni zelo redki.

  18. gašper says:

    “pametnejši od varnostne razdalje”

    hahaha, odlično, Tomozuki!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.