Verjetno je že vsak od vas opazil promotorje hrane, pijače, čistil,… v nakupovalnih središčih, oz. v trgovinah? Če je odgovor da, potem lahko nadaljujete z branjem. Če je odgovor ne, potem ste lahko srečni, ker še niste imeli te “sreče” in vam mirne duše priznam, da vam zavidam.
Verjetno se vam sedaj poraja vprašanje, zakaj hudiča sem se spravil na promotorje v trgovinah? V bistvu se nisem, vendar sem pa opazil nekaj zanimivih stvari povezanih z njimi. Mogoče ste tudi vi opazili kakšno drugo stvar in vas je zmotila. Seveda vedno obstaja možnost, da sem jaz preveč dlakocepski in da iščem vedno dlako v jajcu (al kako je že to?).
- Prva stvar, ki jo opazim pri promotorjih v trgovinah je njihova drža za “pultom”, na katerem imajo razstavljene izdelke, ki jih promovirajo. Zelo, ampak res zelo redko vidim promotorja, ki se drži pokonci, ki je tam resnično za to, da dela promocijo in se ne skriva za pult in prestrašeno gleda naokoli, če bi ga slučajno kdo opazil in bi se imel možnost skriti!
Torej preprost nasvet – pokončna drža, ne skrivajte se, predvsem pa malce več samozavesti in stvar bo izpadla povsem drugače, kot izpade sedaj!
- Promocija “sranja”. Jeap, zavedam se, da promotorji ne izbirajo sami izdelkov, ki jih bodo promovirali v trgovinah in so v večini primerov odvisni od delodajalcev (ker pa je večina promotorjev študentov, je vse skupaj še večji problem). In verjamem, da večina promotorjev to počne zaradi denarja in ne zaradi blaznega užitka.
Nasvet – spremenite “sranje” v igranje. Poskusite se vživeti v neko drugo osebo in poskusite “manipulirati” z ljudmi, ki pridejo do vas. Stvar je zelo preprosta in predvsem popestri vse skupaj – tudi “sranje” se da zapakirati v lep omot in se ga da odlično prodajati!
- Pogovor o izdelku s potencialnim kupcem. Namesto da govorite tiho, poskusite dvigniti glas, da vas bo še kdo drug slišal (spomnite se sejmov, kjer se prodajajo kakšne čudežne stvari in načina komuniciranja prodajalcev), oz. boste pritegnili pozornost še koga drugega. V trenutku, ko boste imeli par ljudi okoli sebe, bo vse skupaj potekalo precej lažje in precej bolj tekoče.
Pri razlagi o izdelku bodite pozorni, da ne govorite neumnosti. Namreč obstajajo tudi ljudje, ki vedo karkoli o izdelku in situacija postane nerodna, če vas dobijo ko si zmišljujete stvari!
- Vsak promotor se v svojem življenju sooči z “nadležneži”, ki bi radi zastonj jedli, pili, klobasali neumnosti, predvsem pa izpadli pravi “šefi”.
Poskusite situacijo izkoristiti sebi v prid in namesto da se potegnete vase, mu ponudite dodatne količine zastonj vložkov, ali pa kave in ga zraven sprašujte o tem, kaj si on misli. Občutek, da se svet vrti okoli njega, mu bo zaprl usta in imeli boste mir!
Da ne bo pomote. Sam nisem nikoli delal kot promotor, oz. s tem nimam izkušenj. Lahko da so zgornji nasveti povsem mimosunek in so samo plod mojega opazovanja situacij v trgovinah, ki pa dejansko nima veze s samo realnostjo. Mogoče bi se kdaj moral poizkusiti v tej vlogi in bi potem lahko potrdil zgoraj omenjene nasvete, oz. jih ovrgel. Če sem mimosunil, me opozorite na to!
Aha, pa še en nasvet, ki se mi zdi pomemben za promotorje. V trgovinah je ponavadi hladno, zato priporočam topla oblačila, da ne boste sredi poletja, ko boste poleg hladilnikov promovirali svoje izdelke na pol zmrznili!
Hahahaha…si me nasmejal :) Sama sem opravljala to delo (pač se je najbolj splačalo) in vem, da je težko 12 ur bit nasmejan in poravnan (ni pa nemogoče). Se pa RES najdejo pacienti, ki ti poberejo voljo še za dve uri :P
Se mi pa zdi, da sploh ni važno kaj promoviraš…samo uživet se moraš v vlogo kupca. Najbolj pomaga, če je to delo dobro plačano. In pri promociji ni zgolj stanje pri stojnici. Jaz sem bila v enih primerih tudi uro in pol prej, ker je bilo treba polniti balone, postaviti kartone, razložiti robo, …. Je bilo pa fino, ker sem spoznala koliko ljudi dela v zaledju mega centrov.
Žal pa ni šlo izbirat garderobe….čeprav zdaj, ko gledam punce smejo bit veliko bolj “domače” :)
No, promotork zvečer ne obsojam…. in ne bi več počela tega.