Z vlakom na 3545 metrov / Jungfraujoch / Top of Europe

Z električnim vlakom (zobata železnica) po progi Jungfrau, ki vozi do minute natančno, na nadmorsko višino 3454 metrov do Jungfraujoch! Za naše železnice sanje, za Švico nekaj povsem običajnega.

Adolf Guyer-Zeller je leta 1894 dobil koncesijo za izgradnjo železniške proge Jungfrau. Dela so potekala v težkih razmerah in veliko ljudi je med gradnjo izgubilo življenje. Leta 1912 so se prebili  do vrha, vendar je pri tem potrebno upoštevati dejstvo, da so zgradili 7,1 kilometrski predor pod gorama Eiger in Mönch, kjer se vlak ustavi in lahko turisti občudujejo razgled iz skale.

Zanimivost te železnice je, da so ob začetku gradnje najprej postavili elektrarno, s kateri še sedaj oskrbujejo železniško progo, da je to zobata železnica in da vlak sam rekuperira električno energijo – trije vlaki na poti navzdol so potrebni za pot enega vlaka navzgor.

Projekt je po podatkih stal 14.900.000 švicarskih frankov, kar je skoraj ekvivalenten znesek v eurih. Cene vozovnic so zelo različne in so vezane na različne popuste. Sicer pride cena okoli 200 frankov za povratno vozovnico. Med vožnjo do vrha se vlak ustavi tudi v Wengenu, kraju ki je znan po tekmah v smučanju, vendar je še bolj zanimivo dejstvo, da se do Wengena ne da priti z avtomobilom. Vsa vozila pripeljejo tja s pomočjo vlakov!

Občutek, ko se voziš v strm hrib z vlakom je precej nenavaden, predvsem pa je zanimivo, da se tudi tukaj pozna švicarska natančnost – vlak je točen do minute in vse je povsem urejeno.

Na vrhu te pričaka čudovit razgled in pogled na 20 kilometrski ledenik in bližnje gore, ki so kot bi bile na dlani. Znotraj kompleksa na vrhu, ki je zgrajen pod skalo je par restavracij, ledena palača, ki omogoča sprehod 20 metrov pod ledenikom, razgledni stolp, raziskovalna postaja.. Ampak o tem v drugem zapisu.

Povezave:

Train to Jungfraujoch – Top of Europe