Zadnjih 12 let, odkar pišem blog, sem uporabnik WordPressa. Ker nisem programer, raje kupujem WordPress teme preko različnih ponudnikov. Pred par dnevi sem se pogovarjal s Primožem Ciglerjem iz Proteus Themes, ki so spomladi v treh letih ustvarili preko 1.000.000 dolarjev prometa z WordPress temami!

V pogovoru s Primožem sem imel priložnost izvedeti cel kup zanimivih informacij, ki so zanimive vse tiste, ki se spogledujejo z WordPress svetom in z izdelavo tem.

Primož, astrofizik, je prijeten sogovornik, predvsem pa se stvari, ki jih počne loteva zelo analitično,  na podlagi podatkov in trendov, ki se dogajajo v sedanjem svetu. V pogovoru sva se dotaknila njihovega začetka ustvarjanja tem, trenutnih situacij na trgu, predvsem pa mi je s svojimi odgovori pomagal razumeti marsikatero zadevo iz sveta WordPressa, ki mi ni bila jasna, kljub temu, da ga vsakodnevno uporabljam.

Kje najdete Proteus Themes?

Njihov začetek je zanimiv. Skupaj s partnerjem in soustanoviteljem Jako sta se odločila za prvo temo, ki je bila namenjena frizerskim salonom iz preprostega razloga – ker je obstajal kup frizerskih salonov v bloku, kjer je živel Jaka in niti en salon ni imel svoje spletne strani.  WordPress je bil v vzponu in sta se odločila, da poskusita z nišno temo. Ustvarila sta HairPress temo, ki jo uporablja že preko 3000 spletnih strani.

Ugotovila sta, da je si trg želi nišnih tem, ki nimajo vsega, kot je sicer v navadi, ampak da zadostijo temu, kar potrebuje nekdo, ki ni vešč v postavljanju spletnih strani. Odločitev je bila prava in odzivi pozitivni, zato sta nadaljevala. Njuna bestseller tema je BuildPress, ki jo uporablja že preko 6100 spletnih strani.

Kako sta prišla do te ideje, da bi ponudila to temu trgu? Preprosto. Analitično sta se lotila iskanja niše. Preverila vse mogoče baze in ugotovila, da zelo veliko majhnih podjetij, ki se ukvarjajo z gradbeništvom, nima svojega spletnega mesta, ali pa je tako zastarelo, da bi bil čas za prenovo. Našla sta nišo in uspela – seveda so njun model začeli kopirati drugi, kar je navada v svetu internetov, ko nekomu nekaj uspe.

Proteus Themes so do sedaj prodali že preko 25.000 tem. Večino preko Theme Foresta, pred časom pa so vzpostavili tudi svojo lastno trgovino, kjer so na voljo njihove teme.

Zanimalo me, zakaj so se odločili za ta korak in predvsem, kaj se sedaj dogaja s Theme Forestom? Odgovor je bil zanimiv in me je presenetil. Namreč, Theme Forest je imel dolgo časa določene cene za posamezne teme (odvisno od funkcionalnosti), vendar so to v zadnjem času spremenili. Sedaj lahko ceno teme določajo sami izdelovalci tem in posledično je prišlo do hitrega “dumpinga” cen. To pa uničuje industrijo in kdor je za temo plačal 20$, ne bo naslednjič več pripravljen plačati 59$. Ker se zavedajo tega, so se odločili, da začnejo teme prodajati preko svoje spletne trgovine in so tudi ustvarili svoj Theme Club, ki ponuja različne možnosti. Glede na razmere na trgu, je bila tudi ta odločitev zelo pravilna in je to del njihove strategije.

Ker smo uporabniki WordPress tem precej neuki programiranja, so njihove teme namenjene točno takšnemu segmentu. Da si lahko tudi ne najbolj vešči uporabniki interneta sami postavijo spletno stran, predvsem pa, da jim ni treba iskati pomoči pri programerjih. Ko mi je Primož zaupal, kako malo imajo “supporta”, sem bil navdušen – namreč sam imam pri vseh temah dosedaj, ki sem jih kupil, kup vprašanj o kostumizaciji in stvareh, ki jih tema ne omogoča. Pri njih je “ratio” 1:3 – na tri kupljene teme je en zahtevek na podporo, kar pomeni, da uporabniki z lahkoto uporabljajo njihove teme.

Trenutno jih je v ekipi sedem in so stacionirani v tehnološkem parku na Brdu. Primož se zaveda, da je sedaj pravi čas za nove, drzne korake in projekte in da bo treba sredstva nameniti tudi za marketing, saj je vsak dan več konkurence. Ponavadi se tega dejstva zaveda vse premalo ljudi in upajo, da se bodo prodaje zgodile kar čez noč. Predvsem pa so skrajšali čas izdelave ene teme na res kratko časovno obdobje.

Škoda, da se o takšnih ekipah (podjetjih) ne piše v naših medijih. Imajo znanje in tudi par let izkušenj. So mladi, ampak imajo jasno začrtano vizijo in jim ni problem pivotirati, če jih bodo razmere pripravile do tega. Predvsem pa je škoda, ker je takšnih podjetij pri nas še veliko, vendar javnost ne dobi informacij o njih. Javnost dobi informacije o propadlih podjetjih in ne tistih, ki ustvarjajo jutrišnji dan..

2 Responses to WordPress teme / Proteus Themes in Primož Cigler

  1. Jaka Šmid pravi:

    Všeč nam je, da ti je naša zgodba toliko zanimiva, da si pripravljen o njej pisati. Z majhnimi koraki k spremembi negativne podjetniške mentalitete v slovenskih medijih.

    Super berljiv članek.

    Hvala v imenu celotne ekipe!

  2. Newstrotter pravi:

    Njihove teme so res odlične. prava ekipa za razvoj WP spletnih predlog.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.