Ministrstvo za infrastrukturo se ukvarja z zelo pomembno temo. Za vse voznike koles bo obvezna uporaba zaščitne kolesarske čelade. 34. člen ZPCP bo namreč vseboval tekst: “Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.” Ta sprememba naj bi bila nujna zaradi velikega števila poškodb glave pri vožnji s kolesom!

Super. Pričakujem, da bo naslednji predlog Ministrstva za infrastrukturo obvezna uporaba čelade med vožnjo v avtomobilu. Namreč, tudi v avtomobilskih prometnih nesrečah prihaja do številnih poškodb glave. In upam, da nas bo država obvarovala pred tem in nam predpisala čelade tudi v avtomobilih, med vožnjo z avtobusi, da o pešcih, ki naokoli hodijo brez čelade niti ne izgubljam besed.

Prva beseda Slovenca mora biti čelada! In naj postane obvezna 24/7, ker povsod lahko pride do poškodb glave.

Dovolj heca. Očitno ima Ministrstvo za infrastrukturo dovolj časa, da se ukvarja s takšnimi neumnostmi in da namesto, da bi poskrbeli, da bi bile kolesarske površine urejene, da ceste ne bi bile kot minska polja in bi imeli kolesarji svoj prostor pod soncem – te probleme predpisujejo z obvezno uporabe zaščitne čelade. Za odrasle!

Mogoče je kakšen birokrat na ministrstvu s kolesom padel na glavo, ker ni imel čelade in je ta zgornji predlog posledica te nesreče, saj si drugače ne znam predstavljati tega.

Si lahko predstavljate, da bodo sedaj vsi uporabniki sistema Bicikelj morali imeti s seboj čelado, če ne bodo želeli, da jih doleti kazen? Si predstavljate, da bodo policisti sedaj tekali za kolesarji, ki se bodo naokoli vozili brez čelade? Gre pri tem zakonu zgolj za polnjenje državne blagajne? Ali pa je res država začela razmišljati o državljanih in skrbeti za njihovo varnost?

Glede na to, da so naše ceste ozke, da so kolesarske poti precej redke ali pa tudi ozke, bi bilo zanimivo, če bi birokrati preverili študijo, kjer je dokazano, da vozniki avtomobilov vozijo bližje voznikom kolesom s čeladami, kot pa tistim brez njih. In namesto, da bi uredili kolesarske površine, se raje pri nas uvede obvezno uporabo čelade.

p.s.: sem rekreativni kolesar, ki zelo redko (pri kakšnem downhill spustu) nosi čelado. In če bo obvezna uporaba čelade na kolesu sprejeta, potem lahko mirne duše prodam kolo … Hvala državi, ker tako lepo skrbi za davkoplačevalce. Si pa želim izvedeti ime in priimek osebe, ki je predlagala to …

Obvezna zascitna kolesarska celada za voznjo s kolesom

Obvezna zascitna kolesarska celada za voznjo s kolesom

7 Responses to Obvezna zaščitna kolesarska čelada za vožnjo s kolesom / predlagam čelado tudi za pešče in voznike v avtih

  1. Joško says:

    Naj primerjajo koliko ljudi umre zaradi kajenja in koliko jih umre zaradi kolesarjenja brez čelade in naj potem prištejejo še vse težje poškodbe in vse lažje poškodbe in praske in modrice, pa še ne bo dovolj.
    Dokler bojo tako hinavski jaz čelade na kolesarski stezi ne dam več na glavo. Kazen gor al pa dol.

  2. Tadej says:

    Bom rekel takole. Jaz se bolj ali manj vsak dan vozim po Ljubljani s kolesom in iskreno, brez čelade si niti ne upam več na cesto. Prekolesarim tudi veliko po Sloveniji s specialko in moram reči da moraš biti krepko nagnjen k samoumoru, da ne nadeneš čelade. Če tudi uredijo vso možno infrastrukturo in naredijo top top zadevo, manjka ena, primitivnost voznikov avtomobilov, kamionov,… in nesposobnost pešcev. Namreč, vsaj v Ljubljani, pešci očitno potrebujejo označeno progo, da so se sposobni sprehajati, vožnja med njimi pa izgleda že kot računalniška igrica. O šoferjih pa ne bom zgubljal besed. Ali je prav ali ne, da je čelada obvezna, ne vem. Lahko pa rečem le eno, jaz se s čelado na glavi počutim veliko bolj varno in marsikdaj mi je prišla prav :)

    • had says:

      in o tem bi se moral vsak sam pri sebi odlociti, ne pa da drzava zahteva nekaj – ker gre v bistvu za inkasanstvo … :(

    • Joško says:

      Izven naselja, kjer ni infrastrukture in na spustu se strinjam, pač večje hitrosti.
      Na kolesarski, kjer ne vozim 40+, se ne strinjam.
      Za otroke do 14. leta je ok, ko bojo moji odrasli VELIKO raje vidim, da so brez čelade in znajo paziti nase, kot pa da so v prometu “neodgovorni” (mislim predvsem neodgovorni zase) in se nevede preveč zanašajo na čelado.
      Ljudi je potrebno naučiti kako se izogibati nesrečam ne pa kako se zavarovati pred nesrečami.

      “… primitivnost voznikov avtomobilov, kamionov,… in nesposobnost pešcev….”
      naj potem kaznujejo njih in ne mene!
      Tako bo pa sedaj en prepotenten zelen policaj mene colal, ker pri 37 stopinjah na kolesarski stezi po možnosti na mestu, kjer tudi teoretično ne moreš priti v stik z avtomobilom, ne bom imel čelade.

      – nimam osebne pri sebi, naj piše kazen na kogar hoče, če me bo pa na PP vozil zaradi čelade naj pa me
      – nimam dnarja za čelado, s kaznijo je pa nakup samo še bolj oddaljen

      Kdor bo glasoval za to sranje, mojega glasu ne dobi nikoli več!

  3. Matej says:

    Sam naredim par tisoč km letno(rekrativni kolesarji naredijo od 5kkm do 15 kkm), vedno ko grem na kolesarjenje 10, 20+ km v kolesarski opremi je čelada obvezni del te opreme. Da bi pa za vsako pot na kolo uporabljal čelado pa se mi zdi enostavno smešno in ne vidim druge razlage kot polnjenje državne blagajne. Se strinjam, da je obvezna za otroke kot je sedaj.
    Kot si omenil servisi za izposojo koles postanejo neuporabni, kolo kot prevozno sredstvo za opravke postane neuporabno…

    OGROMNO je rezerve v infrastrukturi, zelo veliko bi lahko naredili na osveščanju voznikov in peščev, OGROMNO je rezerve v prometni kulturi vseh udeležencev, tudi kolesarjev.

    Glede infrastruktura bi lahko napisal roman. Veliko bi že naredili, če bi dejansko tisti, ki planirajo te zadeve dejansko uporabljali kolo, ker včasih so zadeve tako urejene, da moraš biti akrobat, da izpelješ zadevo kot je nastavljena.

  4. M says:

    Manjka red na cesti. Infrastruktura je v totalnem podnu, vozniki pa iz leta v leto bolj sebični in egoistični prasci…
    Nadzor-policija pa rajši piše kazni za 5kmh prehitro, kot pa da bi preventivno poskrbeli da se morija na cesti neha.
    Pešci umirajo na označenih prehodih! Koliko kazni letno se na to temo napiše? Še statistike verjetno niti ne vodimo posebej..
    Potrebna je strožja zakonodaja, kjer bi ob vsakem dogodku, kadar se zgodi nesreča z hujšimi poškodbami ali smrt, nekdo moral odgovorjati in zato tudi sedeti, v primeru smrti pa najmanj 5 let zapora…
    Pa da potem vidimo koliko časa bodo med nami vsi ti egoistični neodgovorni vozniki..
    Lp

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.