Bodoči predsednik Slovenije Danilo Türk je kul 5 Bodoči predsednik Slovenije Danilo Türk je kul 5

Predsedniške volitve 2012 – 11.11.2012 in par mojih nasvetov strategom

Včeraj je predsednik državnega zbora Gregor Virant podpisal Akt o razpisu volitev in se odločil, da bodo predsedniške volitve potekale na martinovo nedeljo, 11.11.2012. Zainteresirani za kandidaturo bodo lahko od 20. avgusta naprej zbirali podpise v podporo kandidatom, prav tako pa bodo lahko vlagali kandidature. Če se kandidat poteguje s podporo poslancev, za to potrebuje deset njihovih podpisov, v primeru da se poteguje v podporo volivcev, pa potrebuje 5000 podpisov volilnih upravičencev. Trenutno so napovedali kandidaturo za predsednika države – Trenutno so napovedali kandidaturo za predsednika države – Danilo Türk, Borut Pahor, Milan Zver, Monika Malešič in Marko Kožar.

Uradno bo volilna kampanja potekala od 12. oktobra do 9. novembra, ko nastopi volilni molk in gredo voli spet voliti na volišča. Seveda so se aktivnosti nekaterih kandidatov pričele že sedaj in poskušajo v soju žarometov narediti že takoj na začetku najboljši vtis na volivce. Ampak če se spomnimo volitev leta 2007, ko je bil Lojze Peterle v absolutni prednosti pred sedanjim predsednikom Danilom Türkom, vendar je ubral povsem napačen pristop, kar ga je stalo zmage, potem tekma za par kandidatov (dobesedno par) še ni izgubljena.

Ker sem zadnje predsedniške volitve spremljal tudi precej skozi oči pisca bloga in bil nad določenimi stvarmi v sami kampaniji precej presenečen, me zanima, kaj bodo letos njihovi strategi prikazali, oz. česa se bodo poslužili. Zapisi iz leta 2007, ko sem se postavil na stran sedanjega predsednika in bil zadovoljen z njegovo zmago:

V bistvu, če sem povsem iskren od te kampanije ne pričakujem ničesar novega, ničesar hudo zanimivega, saj so karte več ali manj jasno razdeljene, prav tako pa se približno ve, kje se da pridobivati največ točk v tej borbi. Če je 5 let nazaj bil splet tisti, ki se mi je zdelo hudičevo najbolj pomemben in na katerem so vsi precej delali – jeap, strategi so se precej potrudili in nekateri so celo merili rezultate in jih kasneje predstavili (Spletne urice, Vuk Čosić in Predsednik 2.0).

Letos bodo več ali manj vsi stavili na družbena omrežja – Twitter, Facebook, kjer bodo “spamali” do nezavesti vse, kar se pospemati da. Nekateri so se tega že lotili – na žalost izpade to vse skupaj precej drugače, če ni pristno. In tudi trenutni predsednik bo imel s tem precej problemov, saj je bil on človek, ki je te stvari počel v zadnji kampaniji, potem pa za 5 let dobesedno izginil iz “tega” sveta.

Par mojih preprostih nasvetov strategom, ki sem jih opazil do sedaj (če se kateri od kandidatov najde notri, še toliko boljše!):

  • karkoli delate na spletu, razumite končno, da to delate za ljudi! In ljudje se dobro počutimo, če so nam stvari jasne – pravi ton in način komunikacije je pomemben dejavnik, predvsem pa komunikacija ne sme potekati zgolj enosmerno, kot to radi politiki počnejo!
  • spletno mesto naj bo namenjeno dejanskemu Call To Action – ne zanimajo nas zgodbice, ne zanima nas kje se je kandidat sončil in na koliko pasjih procesijah je bil v zadnjem tedu. Zanimajo nas konkretne ideje in konkretni predlogi. Vse ostalo je balast in ga lahko mirno izpustite – manj je več!
  • preverite spletna mesta, kako se odpirajo v različnih brskalnikih, predvsem pa preverite, če je tema, ki ste jo uporabili responsive in ste jo podrli s svojimi lastnimi menuji, ko bi lahko uporabili menuje v samem WordPressu (jeap, na jetra mi gre!). Prav tako dodajte še sidebar widgete na svojo spletno mesto, da bo vsaj izgledalo vse skupaj spodobno!
  • plujem z vami in za vas ne more biti slogan kandidatke za predsedniške volitve. Sliši se kot slogan za pomorsko firmo – no, mogoče pa nam hoče kandidatka povedati, da bomo potonili z njo?
  • Twitter je kul zadeva, tudi 19.000 uporabnikov je kar zanimiva ciljna javnost, glede na to, da je tam večina influencerjev digitalnega sveta. Par mojih nasvetov o uporabi Twitterja – Kaj vsebuje dober tvit, kako ga napisati da ga bo kdo prebral in kako pridobiti sledilce na Twitterju. In ne, to, da je kandidat za predsednika vozil prehitro in plačal prometno kazen ni stvar, s katero bi se kdorkoli hvalil na Twitterju! Kvečjemu obratno – žalostno je, da se to zgodi!
  • Facebook je super in fajn, ampak bodite previdni z njim, kot tudi s Twitterjem – oba dva vam lahko data občutek superiornosti, vendar svet je tam zunaj nekje in ima bolj malo stika z realnostjo!
  • glede na to, da je leta 2012 precej precej manj blogerjev kot nas je bilo leta 2007, svetujem, da če se odločite za kakšno “sodelovanje”, oz. komunikacijo z blogerji, da naredite to na prijazen način, brez pogojevanja, predvsem pa se lahko držite katerega od mojih nasvetov – Kako, kdaj in zakaj komunicirati z blogerji
  • zavedajte se, da je mlade težko prepričati da gredo na volitve – poskusite biti inovativni, naj vaši strategi “švicajo” in naj naredijo stvari, ki bodo zbrcale mlade do volišč – splet je odličen za to, ker se vsaka stvar lahko testira, optimizira, predvsem pa se lahko hitro spreminja
  • nikar, ampak res nikar ne poskušajte z negativno kampanijo – Peterletu se je vse skupaj vrnilo kot bumerang!
  • osamosvojitev je passe! In ne, volivcev to ne zanima že nekaj časa!

Bodi dovolj. V bistvu se mi zdi prav zanimivo, da ne vem za nobenega od zgoraj omenjenih kandidatov, kdo mu bo vodil spletni del kampanije. Pred petimi leti so bile stvari precej jasne in odprte in točno se je vedelo, kdo dela za koga. Tokrat pa bo treba počakati, da mine poletje in verjetno se bodo potem malce bolj izkristalizirale stvari. In upanje ostaja, da bo kakšen od strategov naredil kaj zanimivega v tej predsedniški kampaniji – ampak močno dvomim, kajti ni denarja in ni jajc za kaj takšnega!

Bodoči predsednik Slovenije Danilo Türk je kul

Danilo Türk – predsedniško slavje

  1. Vsi vemo kaj se je zgodilo s Katarino in Gregorjem, ki sta zmagala na Internetu, in vsi vemo kako priljubljen je Zoran, ki sploh nima računalnika, njegovi sodelavci pa so 99% aktivnosti na internetu za vedno ugasnili z dnevom volilnega molka.

  2. Osamosvojitev je passe? Kako passe je potem šele NOB? Tu pa se tebi zdi, da je še vedno smiselno poudarjati simbole NOB-ja. Ni to malo dvolično, ha?

    No, pa saj razumem. Podpiraš ljudi, ki jim omenjanje osamosvojitve škodi.
    Takrat so namreč bili proti.

  3. Zdaj že deliš nasvete za politične kampanje? Razum popolnoma odpovedal? Upam, da si le želel ljudem predstaviti kako genialno razmišljaš in je članek pravzaprav pomota.

      1. “Zdaj že deliš nasvete za politične kampanje?” WTF? Ali to ni komentiranje (vsebine) zapisa?
        Malo preveč si k srcu jemlješ pisanje nekaterih (tistih seveda, ki se pač ne strinjajo s tabo), žal..

  4. SE en hinavec, ki si obeta, da mu kaj pade od mize! Bljak!!!!

Komentarji so zaprti.