Govorilo se je dolgo časa, danes se je zgodilo. Telekom Slovenije je prenovil/predstavil svojo osveženo podobo korporativne znamke in nov slogan – Živi svobodno in pod svoje okrilje spravil znamke kot so Mobitel, Siol.. V bistvu je prišlo do konsolidacije blagovnih znamk, kar je bilo že dlje časa jasno da se bo zgodilo. Ampak za razumevanje zgodbe se je potrebno vrniti par let nazaj, ko so se začeli premiki v tej smeri in se je iskalo novo ime za krovno blagovno znamko. Imena, ki sem jih takrat slišal so bila zanimiva, predvsem pa so bili tudi osnutki CGP-ja, ki sem jih uspel videti prijetni na oko.
Vendar je bila odločitev drugačna. Leta 2011 je Mobitel postal ena pravna oseba s Telekomom Slovenije in s tem se ja začel proces, ki je trajal precej časa, danes pa je dosegel svoj vrhunec.
Sam sem eden izmed tistih, ki je bil v vsem tem času precej naperjen proti temu, da se konsolidira znamko Mobitel, ki mi je v vsem tem šopku bila najljubša, predvsem pa je imela najbolj pozitivno konotacijo. Vendar strateška odločitev vodstva je šla v drugo smer in ko sedaj razmišljam o tem, se mi zdi precej smotrna. Namreč večina telkotov v svetu se odloča za konvergenco, le pri nas je vsak “produkt” bil svet zase – tako v komunikaciji, oglaševanju, kot tudi spletni prezenci. Glede na to, da je vse to “ista firma”, je precej bolj smiselno vse skupaj zapakirati v isti omot in na trgu nastopiti kot isti igralec. Pametna poteza se mi zdi, da so pri združitvi brandov pod eno streho izvzeli brand Itak, ki itak živi v svojem svetu.
Torej, kaj se je spremenilo danes? V bistvu vse in nič. Telekom Slovenije in spletno mesto http://www.telekom.si/ je postal sedaj vstopna točka v različne konvergenčne svetove – na enem mestu je mogoče dobiti mobilni telefon, skleniti naročnino za fiksno telefonijo, kot tudi naročiti dostop do interneta…Na starih spletnih naslovih, ki smo jih poznali do sedaj – http://www.mobitel.si/ bo precej manj informacij, kot jih je bilo do sedaj in bodo v bistvu kanalizirale uporabnike na novo Telekom Slovenije spletno mesto.
Na začetku bomo uporabniki konfuzni in definitivno bomo pizdili nad vsem, vendar v končni fazi se bodo stvari uredile in vse skupaj bo precej bolj preprosto. Ali z drugimi besedami – znani smo po tem, da vedno za vsako stvar pizdimo – tudi jaz in dvomim, da bo v tem primeru kaj drugače.
Telekom Slovenije spreminja tudi komunikacijo na družbenih omrežjih – sedaj prihajajo v ospredje korporativni profili, čeprav produktni še vedno ostajajo:
- twitter – https://twitter.com/TelekomSlo
- facebook – https://www.facebook.com/TelekomSlovenije
- youtube – http://www.youtube.com/user/TelekomSlovenije
Prav tako Telekom Slovenije predstavlja prenovljen zvestobni program, kot tudi prenovljene aplikacije, ki bodo sedaj enako brendirane. V bistvu bo celotna komunikacija enako brendirana, kar se mi zdi kot uporabniku precej smiselno.
Ja, Mobitel je bil kura, ki nese zlata jajca. Že dejstvo, da se je v Sloveniji za mobilni telefon prijela beseda mobitel je dokaz, da je bilo ime in vse v povezavi z njim odlično komunicirano. Vendar je Telekom Slovenije podjetje, ki je na trgu in naj bi šlo v prodajo. In v tem primeru je precej težko prodati vse skupaj, če pa bi marsikoga zanimal zgolj paradni konj. S sinergijo in približanjem svojih produktov svojim uporabnikom, pa se dejansko lahko zgodi sprememba percepcije, ki smo jo do sedaj imeli o Telekomu in Siolu.
Sam rebranding mi je všeč. Krogi in slogan Živi svobodno mi gresta odlično skupaj v kontekst, saj je svoboda trenutno najbolj cenjena stvar. In če bo šla nadaljna komunikacija v to smer, predvsem pa bodo poskušali narediti svoje produkte in storitve prijazne uporabnikom, bo to podjetje, ki ga bo v končni fazi škoda prodajati.
Srečno Telekom Slovenije!
p.s.: sem bil prepričan, da je to delo agencije Pristop! Pozitivno presenečen! Mali CGP priročnik
Z osveženo celostno podobo, ki so jo za Telekom Slovenije zasnovali v agenciji Futura DDB, želijo v Telekomu Slovenije izraziti svoje poslanstvo in vizijo, ki ju v najkrajši obliki povzema slogan: Živi svobodno. Podobo tvori množica krogov različnih velikosti v modri barvni skali, ki se deloma prekrivajo in pokrivajo. Kljub temu pa vsak ima svoje mesto in vsi skupaj tvorijo navidezno krožnico novega, večjega kroga – skupnosti. Na ta način Telekom Slovenije na vizualno preprost način izraža svojo vizijo prihodnosti, ki jo vidi v družbi, v kateri lahko vsak posameznik piše svojo lastno zgodbo, misli svojo misel, sanja svoje sanje, uživa svojo svobodo. V Telekomu Slovenije verjamejo, da z novimi tehnologijami lahko omogočajo nove oblike svobode in soustvarjajo okolje za razvoj kompetentnih posameznikov in družbe.
Posameznik in družba sta v živem in dinamičnem odnosu, zato bodo uporabniki podobo srečevali v zelo dinamičnih vizualnih oblikah. Avtorji želijo, da podoba živi svobodno, da je nenehno v gibanju in da izraža veselje do življenja.
Neumno je potopiti brand mobitel, ki je v dvajsetih letih postal sinonim za mobilno telefonijo. Neumno do konca, pod mobitel bi morali spraviti Telekom. Telkom ki nikomur ne pomeni niti tičino tega, kar pomeni rdeči mobitel. Do konca neumno. Je motila rdeča barva?
Verjetno je Mobitel res bolj znana in priljubljena znamka, si pa ne znam predstavljati, kako bi zaznamovala “fiksne” storitve – televizijo, klasični internet, telefonijo in še kaj. Mobitel je mobitel, sinonim za mobilno telefonijo. Če pogledam moj račun za telekomunikacije pa je na njem še veeeeliko več kot klici in SMSi. To je bilo pred 10 leti, danes plačujem še klasični internet, IP telefon, IP televizijo in seveda mobilni telefon. Ne želim zagovarjati telekoma, ne poznam zgodbe. Prepričan pa sem, da se tega niso lotili popoldne ob pivu ali dveh, medtem, ko so čakali na porcijo čevapov in vešalice. Sicer je prav, da vsi komentiramo, moramo pa vseeeno vedeti, da komentiramo na podlagi zelo omejenih info, poleg tega vsi nismo ravno top šit strokovnjaki za marketing ali reinkarnirani Steve Jobsi.
Telekomu je treba zbit vrednost, s tem pozicioniranjem pa je že del nekega Tja. In to je to. Ob tem pa so neki super strovnjaki verjetno zasluzili. In to ne slabo.
Monopolist, znan po dolgoletnem nekonkurenčnem obnašanju, dumpingu in kršenju predpisov, svojim uporabnikom in konkurenci sporoča: “Živi svobodno”.
http://damijan.org/2013/05/17/v-cigavem-interesu-ni-varstvo-konkurence/
A kdo ve, kaj tile krogci pomenijo?
In koliko so nas stali?
“Rebrandala” se je tudi njiohva spletna stran, ki od danes naprej teče na MS SharePointu 2013.
Znak je kompliciran, da ne rečem zatežen. ČB razčičice še nisem videl.
Za tako firmo zelo povprečen. Ves svet gre v minimalizem, tukaj pa še vedno neka megla ali milni mehurčki ali pralnica… Da ne komentiram utemeljitve in nakladanja o svobodi in posamezniku. Kot bi že pozabili nateg z ADSL.
Povprečno v času, ko telekomi uporabljajo krace za simbole (npr. novozelandski).
Oblaki so nekaj o čemer sanjajo vsi, a je to če niso Amazon večinoma medla meglica.
Denar Mobitelovih oglasov bo večinoma še naprej odvajnan po širokem Itak kanalu, kjer je mladim pomembna predvsem cenovna dostopnost isti drek dobimo mladci kot Itak, Orto, Mingl. Še sliši se vse en šit. Tu optimizacije poslovanja ni.
Vsak pravi nogometni navijač danes ugotavlja kje bo v eni naročnini dobil vse lige, ki jih telekomov Nogomet ne premore. In ni jih prav zaradi zablode pri nakupovanju lige prvakov za vsako ceno, kjer so se fajn opekli. Lige nimajo ekskluzivno, ostalo naj povedo navdušenci…
Poenostavljanje je dobrodošlo, a ponudba ni razumljiva. Kaj sploh lahko dobim na neki lokaciji, koliko časa čakam na priklop, cena …
Morda nam Telekom res sporoča: živi svobodno
… torej čas je, da ugotovimo, kaj rabimo in končno izberimo. Minili so časi, ko si je Mobitel s pticami delil nebo.
Prosim, če mi kdo sporoči kdo poje pesem v tej novit telekomovi reklami. Že v naprej najlepša HVALA!!!
melodrom