Agencija Taktik izvaja, v okviru mednarodne raziskave o blogerjih, katere pobudnik je združenje IPREX, raziskavo o blogerjih v Sloveniji. Število blogerjev se je v zadnjih letih precej zmanjšalo, saj smo dobili družbena omrežja, kjer lahko večina uporabnikov zapiše svoje misli, kritike in objavi svoje fotografije. Osem let nazaj, ko sem sam začel s pisanjem bloga je bilo vse skupaj precej drugače. Ni obstajal Facebook, ni obstajal Twitter in blogi so bili odlično mesto za zapisovanje svojih misli in kritik. Vendar vse se spreminja in če je bilo na začetku veliko zanimanje za pisanje blogov, se je to skozi čas spremenilo. Nekateri so verjeli, da se da z blogom zaslužiti, drugi smo imeli zgolj altruistične ideje, ki smo jih delili.

V bistvu sem napisal cel kup stvari o blogerjih v tem času:

Blogerji smo izumirajoča vrsta, ki so jo nadomestili družbeni mediji, vsaj tako je zapisano v članku How Twitter and Facebook Destroyed The Blogosphere. Deloma se strinjam, deloma pa moram temu oporekati, saj se sedaj dejansko pojavlja tisto, kar sem dolgo časa čakal – namreč blogerji, ki še vedno pišejo bloge, postajajo “opinion makerji”, kar prej, pri tako velikem številu blogerjev (leta 2008 nas je bilo okoli 90.000) niti ni bilo mogoče.

Dva nova “buzzworda”, ki sta mi celo všeč – destination marketing in travel bloggers in imata precej močno noto. Ne zato, ker sam pišem blog, ampak zato, ker sta ti dve vrsti marketinških akcij lahko zelo uspešni. Seveda pod pogojem, da sta kvalitetno načrtovani in da imata pred seboj dejanske cilje in da je strategija, kako priti do realizacije ciljev tudi dejansko definirana.

Čudno vprašanje, kajne? Zakaj ti, draga bralka, ali dragi bralec, bereš tale blog? Ker je zadeva dokaj preprosta – živimo v času, ko “engejdžment” šteje največ, ko je dvosmerna komunikacija “full” pomembna, ko vsi brandi poskušajo doseči komunikacijo s svojimi potrošniki, se jaz sprašujem, zakaj nekdo bere moje zapise. V zadnjem času sem slišal par zanimivih razlogov, ki so me malce streznili, prav tako pa mi pokazali, kaj si ljudje mislijo o meni. Pa saj vsi vemo, da če ne vprašamo, ne bomo dobili odgovorov, kajne?

Naslov ne odraža dejanskega stanja v naši blogosferi, saj sem v zadnjem času odkril cel kup zanimivih, novih blogov. Naslov je zgolj želja, da nekoč zapišem izpeljanko iz – The King is dead. Long live the King. Sam pišem blog že več kot šest let in dolgo časa sem poskušal slediti čim večim blogerjem, se je v zadnjih letih to povsem spremenilo. Namreč prišli so drugi “mediji”, ki so hitrejši, predvsem pa bolj preprosti za uporabo in ne zahtevajo toliko časa, kot ga zahteva en blog.

Raziskava o blogerjih v Sloveniji je na spletnem naslovu https://www.surveymonkey.com/s/blogerji, podatke bo agencija Taktik tudi javno objavila!

Še nasvet – kako bi moralo podjetje komentirati zapise na blogih? Nekatera podjetja imajo za to najete “ghoste”, ki potem pišejo eno in isto stvar toliko časa, da se vsi drugi naveličajo že tega – primer Tušmobil.

  • podjetja uporabljajo orodja za online kliping. Če ne, potem si vseeno lahko pomagajo z Google Alert, oz. s pregledovanjem parih ključnih besed na Googlu v nekem časovnem obdobju. Za to je potrebno zelo malo časa, vendar so rezultati lahko odlični, ko se vidi, kaj se dogaja z brandom
  • ko se pojavi blog zapis med iskalnimi rezultati in “kvari sliko” na prvi strani Googla, potem je čas za ukrepanje. Nikar ne poskušajte zahtevati od blogerja, da odstrani zapis, če se niste poprej posvetovali s svojimi pravniki – in dvakrat premislite, preden začnete groziti!
  • če zapisano na blogu ne drži, potem poskušajte podati svoj odgovor v komentarju. Predstavite se s svojo funkcijo, predvsem pa napišite odgovor, ki ga bodo bralci bloga razumeli. Poskušajte biti čim bolj konkretni. Če se komentar ne objavi takoj, ne zaženite panike, veliko blogerjev ima “moderirane komentarje”
  • ne poskušajte poniževati, oz. dvakrat preberite zapisano, šele potem objavite. Pomaga!
  • ne spuščajte se v besedne dvoboje z blogerji na njihovem terenu, kajti odnesli boste kratko
  • če želite blogerju razložiti stvari v živo, ga kontaktiraje in ga prosite za njegov čas. Ne silite vanj, če ni odgovora! Če bo pripravljen, vam bo to sporočil
  • bodite iskreni in priznajte napako, če ste jo zagrešili vi, ali vaše podjetje.

In ne, blogerji nismo tako grozni, kot si ljudje predstavljajo, oz. nas je predstavil Sabina Obolnar. V bistvu so vsi blogerji, ki sem jih spoznal odlični ljudje, ki rade volje pomagajo!

had-blog-2005.jpg

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.