Krasni novi svet (Brave New World), je naslov romana Aldousa Huxleya. Pa tudi besedna zveza, ki opisuje situacijo, ki smo ji vsak dan priča. Zdi se mi, da se konstantno ponavljam, ko pišem o tem fenomenu, ki smo mu priča zadnjih nekaj let, ko je vsak lahko vse, kar si želi biti.
- Mi vsi smo – vstavi po potrebi
- Ali so burgerji še vedno IN / včasih sem jih pojedel zelo veliko!
- Nas Facebook dela idiote? Primer rojstnega dneva na Facebooku
Včeraj je bil mesar, danes je strokovnjak za kriptovalute. Prejšnji teden je poslušal predavanje o tem, kako uspeti na Instagramu, danes pa že ponuja svoj tečaj, ker bo udeležencem za 100 eurov razložil kako iz tega narediti biznis. Pred dvema tednoma je objavila prvo sliko v joga položaju, kasneje je dodala še par motivacijskih rekov, sedaj pa že išče ljudi, ki bi jih za honorar poučevala jogo.
Tile trije primeri so samo delček nabora, kar vsak dan vidim in spremljam, ko “skrolam” skozi časovnice na družbenih omrežjih. Živimo v času, ko izkušnje, znanje, projekti niso več pomembni – pomembna je samopromocija in par vloženih fičnikov v oglaševanje. In biznis že cveti, oglaševalci skačejo od veselja in množice na drugi strani monitorjev so srečne in zadovoljne, ker jim bo samooklicani strokovnjak odprl vrata v čisto nov svet.
V nekem trenutku smo v Sloveniji vsi navdušeni nad blogi in smo vsi blogerji. Potem smo vsi navdušeni nad Facebookom in smo vsi “community managerji”. Potem pride obdobje prehranskih dopolnil in super hrane in vsi vemo vse o tem. Potem je obdobje športa, ko sedimo na kavču, ali pa v lokalu pred televizijo in točno vemo, kako bi moral selektor postaviti igralce, vendar ker tega ni naredil, smo izgubili … In tako lahko nadaljujem v nedogled.
Zakaj bi človek razmišljal na dolgi rok in bil dejansko strokovnjak na enem področju, ko pa je lahko na vseh področjih, kajne? Sicer pa je precej težje biti dejanski strokovnjak na enem področju in tisto področje do potankosti obvladovati. Če bi bilo v Sloveniji več strokovnjakov, ki bi se držali svojega nišnega prostora, potem bi lahko v TV oddajah dobili dejansko odlične sogovornike, prav tako pa bi tudi podjetja lahko najela strokovnjake – v času samooklicanih strokovnjakov pa je to precej težko delo, saj ločiti zrnje od plevela..
V končni fazi se vsem gre, da “svoje zn(sr)anje” čim dražje prodajo. Ne glede na to, da ne bo nobenih rezultatov, saj nihče ne veže rezultatov na samo pogodbo oz., rezultati niso merodajni za izstavljeno fakturo.