Ljubljana je v času Covid19 postala mesto dostavljalcev Glova in Wolta. Takrat so ti dostavljalci reševali “prazne želodčke” in modri in rumeni so bili povsod. Ampak takrat so bili pločniki, ceste in kolesarske prazni. Sedaj temu ni več tako. Že mesece opažam, da je na “terenu” vse več in več dostavljalcev Glova in Wolta na kolesih, skuterjih in v avtomobilih, ampak za njih očitno ne veljajo prometna pravila, ki veljajo za druge.
- Glovo – ne, hvala / prvega vtisa ne moreš popraviti drugič
- Wolt / moja izkušnja z naročanjem hrane preko aplikacije Wolt / s kodo S9ZMN dobite 5 evrov
- Če bi bili projektanti kolesarskih poti kolesarji …
- Nimam nič proti, AMPAK … / Slovenceljni in kolesarski maraton Franja in Parada ponosa
Dostavljalci Glova in Wolta so povsod. In veliko njih krši prometna pravila, saj se vozijo po kolesarskih poteh s skuterji in kolesi v napačno smer. Parkirajo sredi ceste, da opravijo dostavo. Prečkajo s skuterji rdečo luč na semaforju, ker se jim mudi. Ali pa vozijo krepko preko 25 km/h po poti namenjeni za kolesarje, kjer je omejitev 25 km/h. Predvsem pa dokazujejo, da očitno za njih ne veljajo prometna pravila, ki veljajo za druge udeležence.
Po eni strani jih razumem. Pri 40 stopinjah na soncu je tudi par metrov, ki jih prihraniš z vožnjo v napačno smer po kolesarski poti lahko koristnih. Ali pa parkiranje vozila na cesti zaradi dostave. Pa vendar. Si predstavljate, da bi se čisto vsi tako obnašali?Verjetno ne, kajti vsakomur je jasno, da bi bil kaos povsod.
Ker zaenkrat za vse še vedno veljajo enaka pravila v prometu, bi pričakoval, da se tudi modri in rumeni držijo teh pravil oz. da se uredi to področje, ki je postalo že kaotično. Še enkrat bom zapisal – razumem jih, vendar to še ne pomeni, da lahko kršijo prometna pravila. In ni zabavno, ko se voziš s kolesom po kolesarski poti in nasproti tebe pridrvi dostavljalec na skuterju s “škatlo” na rami in te “meni nič tebi” skoraj zbije na tla in “podrajsa” s škatlo, da se komaj obržiš na kolesu. Pa se nimam ravno za slabega kolesarja, ampak očitno bi se mu moral jaz umakniti.
Ker se tudi v samem centru mesta vozijo dostavljalci na električnih kolesih in skuterjih, bi bil čas, da začne Mestna občina Ljubljana razmišljati o rešitvi te situacije, predvsem pa bi se morala podjetji Glovo in Wolt zavedati, da takšna kršenja pravil mečejo slabo luč na njihovo podjetje in ko bo masa ljudi dovolj velika, da se bodo začeli skupaj pritoževati nad tem kaosom, se bodo morale stvari krepko sprmeniti čez noč. Zgolj upam lahko, da do takrat ne bo prišlo do kakšne resne nesreče po kateri se bodo začele dogajati spremembe in končno urejati to področje.
Da se velika vecina voznikov enoslednih vozil, pa najsi bodo to kolesa, skuterji, skiroji itd. ne drzi prometnih predpisov je ze javna tajna. Pri Glovo in Wolt pa imajo za krsenje predpisov se dodatno “spodbudo”, ker so placani glede na stevilo izvedenih dostav.