Ponedeljek. Dež. Delovišča na cestah po celi Sloveniji. Recept za katastrofo na naših cestah. Ne, nisem se zmotil. Dejansko sem za relacijo 44 kilometrov potreboval 2 uri in 12 minut. Na tem mestu čestitam Ministrstvo za infrastrukturo, Direkciji za ceste in Darsu za ta neverjeten uspeh in podvig. Prekosili ste sami sebe in čestitam lahko tudi vsem ostalim podizvajalcem, ki že leto in par mesecev razkopavajo obvoznico pred Jaršami – ko boste zaključili, bo verjetno potrebno na novo preplastiti ta del? Saj takšen je plan, kajne?
- Dars predlaga 6,8-odstotno povišanje cen vinjet / parkiranje na avtocesti bo postalo dražje
- Kaj storiš, ko želi voznik na avtocesti fizično obračunati s teboj?
- Vsako jutro zastoji na avtocesti proti Ljubljani / bi prepoved prometa za tovornjake v jutranji konici rešila to težavo
- Konkretno butasti predlog stranke Konkretno / avtoceste brez omejitev
Nazaj k naslovu. Leta 2005 so odprli avtocestni odsek čez Trojane. Takrat se je veliko prometa preusmerilo iz regionalnih cest na naše avtoceste. Veselje je bilo veliko, saj sem pred tem lahko stal ure v koloni pred izvozom v Blagovici – ker je bil to zadnji izvoz na avtocesti pred Trojanami.
Ampak zgodovina se ponavlja. Sedaj zjutraj, ko sem na poti v Ljubljano, stojim že v Blagovici. Časi se spreminjajo, kajne?
Če sem pred 15 in več leti zjutraj stal pred Črnučami, se je kasneje skozi čas to spreminjalo – potem smo stali pred Domžalami. Potem v Krtini. Lukovici. Blagovici. Čakam še, da se kolona premakne na Trojane in bo onemogočen uvoz vozil na avtocesto.
Ja, razumem. Jaz sem problem, ker se vozim v avtu. Vsega se zavedam in rade volje bi ne bil problem, pa vendar za ljubi kruhek in da dam državi, kar je njenega, moram to storiti in se podati na mukotrpno pot do Ljubljane, ki nikoli ni krajša od ure – v normalnih pogojih ali ponoči, za to relacijo po vseh predpisih potrebujem 30 minut.
Zakaj potem pizdim, če sem jaz problem? V Sloveniji nimamo dobrega javnega prevoza, saj bi verjetno sicer marsikdo iskal alternativo za to v tej rešitvi. Tudi nimamo plana, kako se bodo urejale te težave na naših cestah, ki smo jim priča vsak dan. Razumem, da se je pred tremi leti v času Covid-19 metalo ogromno denarja za “dela na cestah,” ampak to ne rešuje težav, ki jih vozniki doživljamo vsakodnevno na cestah.
Verjetno se na Ministristvu za infrastrukturo nimajo časa ukvarjati s tem problemom, ker sanjajo raje, da bi imeli zopet svojega nacionalnega letalskega prevoznika. Tudi Direkcija RS za ceste se očitno nima časa ukvarjati s tem. Da o Darsu sploh ne govorimo. Njim so pomembni “šaljivi” napisi na totemih nad avtocesto in ne to, da bi le te spremenili v opozorilne znake in tako vsaj delno pomagali pri težavah, ki jih vsakodnevno vozniki doživljamo na avtocesto. Ja še vedno gojim idejo, da bi raje zaprli avtoceste in prenehalo pobirati “cestnino,” če na avtocestah zgolj in samo še stojimo.
Mogoče pa je težava v tem, da se s tem področjem in temu težavami ukvarjajo ljudje, ki ne vedo, kaj počnejo, in jim ni jasno, kaj sploh počnejo tam. Mogoče pa bi bil čas, da se začne iskati rešitve, ki bodo sicer šele čez par let prinesli rezultate, ampak jih bodo, kot pa da imam vsak dan občutek, da se nekdo dela norca iz celotne populacije, ki “komutira” na delo v druge kraje po Sloveniji. In ne, ni težava zgolj avtocestni odsek Trojane – Ljubljana, ampak je problem celotna infrastruktura v Sloveniji, ki ne prežveči več vsega pleha, ki je pri nas na cestah.
Če bi se slovenci vozili skupaj.Bi bilo manj gužve!! Mi se vozimo po 3-4je skupaj kaj pa ostali ??? Preveč smo se razvadli!!!