Včeraj smo na Eurobasketu dobili 12 reprezentanc (Francija, Srbija, Ukrajina, Litva, Belgija, Latvija, Italija, Španija, Slovenija, Hrvaška, Finska, Grčija) ki bodo nadaljevala s tekmami v Stožicah. Reprezentanca Slovenije je včeraj izgubila proti Poljski, kar je bilo za marsikoga veliko razočaranje, sploh po tem, ko so naši dan pred tem izgubili tudi proti Hrvaški. Vendar v športu so tudi porazi del tekmovanja in navijači morajo to sprejeti enako, kot morajo sprejeti zmage svojih košarkarjev. Ponavadi se zgodi ravno obratno – ko zmagujejo, smo ponosni na njih, ko izgubljajo pa bi se jim najrajši odrekli. Seveda ne gre mimo vseh “kavč” komentatorjev, ki natančno vedo, kaj bi bilo potrebno narediti, da ne bi prišlo do poraza. Ampak svoje riti dlje od kavča v zadnjih desetih letih pač še niso premaknili. Naši reprezentanti sedaj potrebujejo še več spodbude, kot so jo bili deležni na prvih dveh tekmah in navijači se morajo zavedati tega!
Ampak ne bom pisal o razlogih za poraz, ker se ne spoznam na košarko, poleg tega pa sem gledal samo zadnji dve tekmi, tako da nisem merodajen, da bi lahko karkoli ocenjeval. Sem pa opazil nekaj drugega – namreč v povezavi z Eurobasketom je precej aktivnosti tudi na družbenih omrežjih in na Twitterju sem opazil dve stvari:
- uradna maskota Lipko tvita https://twitter.com/Lipko2013
- za “hashtag” so izbrali besedo #junaki
In kaj je tukaj tako čudnega? Če vzamem v zakup, da tvita uradna maskota in da je del njenih tvitov v slovenskem, del pa v angleškem jeziku, potem skoraj nič. No, pri prvem delu – da tvita uradna maskota, brez imena in priimka mi to ne pije povsem vode in glede na to, da so tviti v dveh jezikih, bi bilo boljše, če bi se odločili komu je tvitanje namenjeno. Ampak to še mirno preživim!
Ne morem pa preživeti odločitve, da se za oznake tvitov uporablja #junaki. Nisem prvi in verjetno tudi ne zadnji, ki se je v teh dneh spraševal po smiselnosti takšne odločitve – namreč veliko tvitov ima takšno oznako in nekomu, ki ne pozna našega jezika, ni to nič jasno. Namesto da bi tudi to izkoristili za promocijo, smo izbrali besedo, ki ima v SSKJ zapisano:
- kdor je storil izredno pogumno, junaško dejanje
- moški, ki se odlikuje v kaki stvari ali ob kakem dogodku: junak olimpijskih iger
- kdor zaradi kake lastnosti vzbuja občudovanje in željo po posnemanju
- postaven, krepek moški
- glavna, osrednja oseba v literarnem delu
Glede na to, da ne vem točno, kam sodijo naši junaki, se strinjam z marsikaterim tviterašem, ki si ji zastavljal podobno vprašanje in ni našel, niti dobil odgovora o tem?!
@vanfranco Uuu, dobra fotka :) Skupaj smo ga naumili s @kzs_si Predstavljaj si ogromno kamnito mizo in kreativne viteze. No tako je blo ;)
— Lipko2013 (@Lipko2013) July 21, 2013
#junaki ?? resno? kdo si je izmislil to?
— had (@had) September 4, 2013
Priznam, hashtag #junaki mi gre na živce. Saj s fanti ni nič narobe, samo ta hashtag je neumen. Tko, povedala sem.
— Ursa Cadez (@UrsaCadez) September 9, 2013
A so #junaki še junaki, če na veliko pušijo? In še vedno ne vem, zakaj sploh so junaki, če so reprezentati. Semantični problem imam s tem.
— Tamara Langus (@Centrifuzija) September 9, 2013
Prodal je Avanzo in na vprašanje zakaj #junaki odgovoril, ker so prišli na priprave. . Halo ? @had @Centrifuzija
— vespasji (@vespasji) September 9, 2013
Ne bom pametoval, kaj bi bilo boljše – nekdo je dobil verjetno precej dobro plačano za to svoje pametovanje. Če drži zadnji tvit, potem je moja trditev, da je #junaki povsem napačen, zelo na mestu. Ampak hej, verjetno so to akcijo snovali ljudje, ki imajo resnično dolgoletne izkušnje v digitalu in družbenih omrežjih in natanko vedo, zakaj so se tako odločili.
Na srečo je besedaj #junaki tudi dvopomenska, oz. kot je včeraj tvitnil @Mystic_rover:
@had @Centrifuzija #junaki so lahko tudi tragični, tako da je zadeva oboje-smiselna.
— Давидъ К. К. (@Mystic_rover) September 9, 2013
Našim reprezentantom v Stožicah želim bolj mirno roko, manj živčnosti in nezbranosti, predvsem pa rezultat, ki bo osrečil njih in tudi nas, ki doma samo spremljalo te tekme! Ljudem, ki se odločajo o #junaki pa malce več iznajdljivosti, predvsem pa malce bolj trezne glave!
Takole je. Maskota twitta, ker dobi po 5 “riplajev” na minuto od navijačev iz cele Evrope s fotkami in navdušenimi pozdravi, tudi zato, ker to dejstvo močno prispeva k prodaji uradnega plišastega artikla, ki je x krat nad pričakovanji. Toliko o tem. Twitta v več jezikih, vezano na slovenske tekme pa v slovenskem. Zelo hudo neumno bi bilo, če bi slovence maskota naslavljala v angleščini. Toliko o tem. Kdo stoji za Twitter accountom maskote je na profilu jasno vidno. Emm, kaj še. Aja, junaki. Hashtag Junaki je z fanti, ki so začeli uporabljati #heroteam med rokometnih prvenstvom usklajen hashtag. Lansirala ga je KZS, pred tem pa ni bil rabljen masovno. Je malce provokativen, res je, izvira pa iz kampanje Čas je za junake, ki je bila 2 meseca po celi Sloveniji. Sicer je bil hashtag predstavljen tudi v medijih. Pa še prijel se je. Na več nivojih. Če niste opazili, slovenski mediji so besedo junaki pričeli uporabljati v svojih komunikacijah. Kar se tiče sporočilnosti, besedica #junaki bo zelo zelo primerna po vseh točkah debate, če bodo fantje odigrali junaško. Lahko bi jih sicer klicali tudi #vitezi ali #tranzistorji zaradi mene, hej ali pa #krompircki. Odločitev je bila za junake. Be good and support Slovenia ;)
hvala za odgovor..
zanima me povezanost prodaje pliskotov in tvitanja in kako se to meri?
o ostalih stvareh pa nima smisla razpravljati..