Mini Mini

Roadtrip po Italiji s Teslo / 8 dni in preko 2500 kilometrov / ali obstaja “range anxiety”

Praznike sem izkoristil za roadtrip po Italiji s Teslo. Da v praksi preizkusim, če “range anxiety” obstaja. V osmih dneh sem prevozil več kot 2500 kilometrov (Rim, Avezzano, Tivoli, Gaeta, Neapelj, Caserta, Sorrento, Capri, Positano) in na “super chargerjih” porabil okoli 125 evrov in enkrat brezplačno “točil” v hotelu. Strošek cestnin po Italiji je bil višji od zneska za elektriko (138 evrov). Če bi šel na pot z Lotusom, bi za gorivo porabil preko 500 evrov, če bi šel z Minijem, bi porabil preko 300 evrov. V tem času prehodil 114 kilometrov in pretekel 58 kilometrov. Nekaj tudi preplaval. Za vožnjo z ladjo sem odštel 58 evrov.

“Range anxiety” – o tem se veliko govori. Verjetno obstaja pri ljudeh, ki se ne vozijo naokoli z električnimi vozili in ki si samo predstavljajo, kako zahtevno je vse skupaj. Električna vozila prinesejo spremembo v vožnji, predvsem pa način vožnje. In ravno pri daljših razdaljah in pri Italiji, ki jo zelo dobro poznam, sem lahko to testiral iz “prve roke”. Zame “range anxiety” ne obstaja.

Ko sem se odločal, kam za praznike, je bila seveda prva ideja pizza v Neaplju. Ker to ne bi bilo prvič in ker precej dobro poznam te konce, je vse skupaj precej lažje. Ampak s Teslo še nisem bil tako daleč. Za novo leto v Firencah in v termah Saturnia.

Destinacijo sem vpisal v Teslo in se odpravil na pot. Super zadeva je, da ti pri preračunu pokaže, na katerih “super chargerjih” je treba “dotočiti” in koliko časa je potrebno polniti vozilo. Ker sem vseeno bolj ziheraš, sem dotočil malce več, kot je bilo potrebno. Prvič dotočil v Palmanovi, kjer sem vmes skočil še v outlet. Sicer res za kratek čas, ampak dovolj, da sem nadaljeval do Firenz, do naslednjega outleta.

Glede na to, da se Tesla na začetku polni hitreje in proti koncu počasneje, sem seveda dotočil toliko, kolikor sem potreboval do naslednje točke na poti. Do Rima. Brez težav prišel na cilj in za točenje porabil manj kot 45 minut, vse skupaj. Lahko bi seveda tudi manj časa, ampak ker sem “ziheraš” in se rad v Italiji tudi izgubim, sem raje napolnil malce več, kot bi bilo sicer potrebno.

800 kilometrov sem prevozil s povprečno hitrostjo 122 km/h. Ker v Italiji nisem doživel nobenega zastoja, kot je to navada pri nas na avtocestah. In ko sem prišel v Rim, nisem bil niti najmanj utrujen, saj za razliko od moje vožnje z ICE vozili, ko želim priti na cilj v enem “šusu,” sem tukaj imel čas za to, da sem pretegnil noge in šel v “šoping”.

Glede na to, da je promet v Rimu kaotičen, da prometa v Neaplju ne omenjam, pa se mi je vse skupaj zdelo tokrat preprosto. Kljub ogromnemu številu vozil, skuterjev, pešcev, sem užival v vožnji. Upam zgolj, da ne dobim kazni ZTL, ker me je navigacija peljala v del, ki je rezerviran za določena vozila.

Ampak nazaj k vožnji s Teslo po Italiji. Italija ima zelo dobro postavljeno mrežo elektro polnilnic. In pri njih ni veliko električnih vozil. Tudi Tesla “super, chargerji” so ob avtocestah, tako da je vse skupaj precej preprosto in dejansko je vožnja brez stresa. Še več. Na njihovih tripasovnicah sem vklopil “autopilota” in pustil, da je vozilo samo vozilo. In ja, roke moraš imeti na volanu, sicer ne deluje ta sistem.

Dejansko zame “range anxiety” ni obstajal in ne obstaja. Tesla ima dovolj dosega, predvsem pa je infrastruktura tako razvejana, da ni potrebe po “paniki” in strahu, da ostaneš brez elektrike nekje na cesti. Že dolgo nisem tako užival v vožnji, kot sem zadnjih osem dni, in verjetno bom takšen “roadtrip” še ponovil oz. šel še dlje. Ker mi je vožnja po Italiji dejansko manj stresna kot vožnja po Sloveniji in predvsem mi je užitek se izgubljati v neznanih krajih in odkrivati nove in nove stvari. In vožnja z elektriko je zaenkrat še zelo poceni!

  1. Seveda je elektrika poceni, ko pa ne plačaš trošarin za cesto :)
    Generalno sicer nisem največji zagovornik el. vozil, ampak se počasi nagibam k temu da so vedno boljša alternativa navadnim. Ko smo šli enkrat uspešno brez polnjenja z Avant2Go Ljubljana – Kranjska gora – Vršič-Bovec-Kobarid-Železniki-Ljubljana me je prepričalo da doseg res ni več problem.

    Koliko kWh pa je šlo za tako pot, koliko kWh/100 km pri povprečno 122 km/h?

  2. Mimo teme: Kaj se ti mogoče sanja, zakaj feedly ne dostavlja novih člankov iz tega bloga? Zadnji je iz 23. apr…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja