had blog roni kordis had blog roni kordis

Ali res hitrost ubija ali ubija človek?

Hitrost – Počasneje je varneje je bila akcija v letu 2007, ki sta jo skupaj organizirala Ministrstvo za notranje zadeve in Policija. Kasneje so nas iz vseh plakatov opozarjali na akcijo Prehitra vožnja – obžlovanja vredna, ki je bila plod sodelovanja Direkcije RS za ceste, Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu in Ministrstva za promet. Trenutno pa je aktualna akcija Alkohol ubija – največkrat nedolžne, ki jo organizira Ministrstvo za zdravje in DRSC – Svet za preventivo in vzgojo.

Alkohol in hitrost, dejavnika, ki sta vedno omenjena ko govorimo o varnosti v cestnem prometu. Prisotna sta na vseh okroglih mizah, ko je govora o prometnih nesrečah in sta statistično daleč pred ostalimi vzroki za prometne nesreče.

In če preslikam ta dva faktorja na svojo vsakodnevno vožnjo po avtocestah v razdalji vsaj 100 kilometrov, se mi ne zdita tako pomembna. Oz. mogoče sem v zadnjih dveh letih videl eno ali dve nesreči, ki sta se zgodili zaradi prevelike hitrosti. Ampak vsako jutro vidim nesreče ki se zgodijo iz drugih razlogov. In še veliko več nesreč bi se zgodilo, če ne bi bili ostali vozniki previdni še za te, ki niso skoncentrirani na vožnjo.

In kateri so ti razlogi?


Telefoniranje med vožnjo, pisanje SMS-ov, neskoncentrirana vožnja, utrujenost, zaspanost. Neurejene ceste, neprimerne ceste, slabe oznake, gužve.. Dejavniki, ki jih vsakodnevno opažm in ki me vsakodnevno razjezijo.

Zbranost voznikov, ko se po osem ali več urni službi, razburjeni in utrujeni vračajo domov, je ponavadi blizu ničle. In ko se tem faktorju pridruži še faktor telefoniranja med vožnjo, se zgodi da vozilo zavijuga med pasovoma in ogrož pravilno vozeča vozila. Velikokrat “pizdim” nad takšnimi vozniki, ker imam občutek da so pod vplivom alkohola.

Utrujenost voznikov, ko namesto da bi se ustavili in predahnili, nadaljujejo svojo pot in vmes, na pol v deliriju, zapirajo oči in se niti ne zavedajo kaj se dogaja okoli njih na cestah. V takšnem primeru, ko vozilo odleti s ceste, je vedno kriva hitrost, kajne?

SMS-anje med vožnjo. Priljubljeno med mladimi in tudi malce starejšimi. Seveda se da, če se hoče, vendar se je kdaj treba vprašati, ali je tudi vredno tega? Namreč med pisanjem SMS-a nisi pozoren na okolico, niti na dogajanje pred teboj. In namesto da bi imel pogled usmerjen na dogajanje je pogled na zaslonu telefona. In potem se vozi po levem, prehitevalnem, pasu, ostali pa prehitrevajo po desnem pasu, reakcijski čas se zelo poveča. Vzrok nesreče je zopet hitrost.
Brane Kuzmič je že pred časom izjavil:

Kazen za telefoniranje med vožnjo je prenizka, namreč od srede naprej bo ta kazen 120€, v primerjavi s kaznimi za preveliko hitrost, katere bodo od 400€ – 1000€, je ta kazen veliko premajhna. Telefoniranje med vožnjo je enako nevarno kot prevelika hitrost.

In z zvišanjem prometnih kazni se polni samo držvna blagajna. Ta denar ne gre za naše ceste in preventivo, ki bi opozarjala na te probleme. Pri nas se pač vse vrti okoli alkohola in hitrosti.

Neurejena signalizacija. Veliko primerov na naših avtocestah, ko so se zgodile večje prometne nesreče, je bilo zaradi napačno postavljene signalizacije. Na to je opozorila tudi EU pri popravljanju naših avtocest. Vendar se stvar ni spremenila.

Ceste, ki so bile zgrajene pred mnogo leti in so bile slabo vzdrževane, niso primerne za vozila, ki imajo tudi preko 300KM. Poleg tega da se vsake toliko ugotovi, da cesta ni bila narejena iz predpisanih materialov in se delajo popravki, so naše ceste glede “aquaplaninga” precej slabše kot so ceste v bližnji okolici. Že sama vožnja po dežju, za avtomobilom po avtocesti je prava muka, kajti toliko vode kot se dviguje za njimi, doživiš le redko kje.

Gužve in pretočnost prometa. Prišli smo v EU in dobili velike količine tovornjakov, ki so v tranziciji čez Slovenijo. Za njih veljajo “posebna pravila”, ki se jih seveda držijo in ne upoštevajo predpisov, ko so jim namenjeni. Sedaj, ko je padel prvi sneg, bo verjetno cel kup tovornjakov iz eksotičnih držv obstalo v snegu, ker s profilom gum (slick gume) ne bodo uspeli voziti po naših cestah.

Vsako jutro so zastoji na naših cestah. Le zakaj? Mogoče naše ceste niso pripravljene na količino prometa in število vozil, ki so sedaj pri nas? In se dela kaj v tej smeri? Bolj malo, saj še vedno rešujemo stvari izpred desetih let.

In še zadnje. Zakaj je policija represiven organ, ko bi bila lahko prijazna do držvljanov in bi nam pomagala?! Zakaj je vedno v semaforiziranih križiščih, ko se vanj postavi policist in ureja promet, totalen kaos? Zakaj na avtocestah v zadnjem letu nisem videl skoraj nobenih policistov. Videl pa jih bom tam, kjer bo tabla 50km/h in to ob 2. uri zjutraj! Več policistov na ceste, da bodo s svojo prezenco naredili svoje!

In ja, razpizden sem, ko je vedno za vse kriv samo alkohol in pa hitrost. In da ne govorim o tem, da nas letos sneg ne bo presenetil, ker je vse pripravljeno! Kolone in gužva, ki je bila včeraj na cestah, verjetno povesta dovolj!

Hitrost in alkohol ne ubijata! Ubija človek in njegova narava. Hitrost in alkohol samo pripomoreta k temu. Kot tudi njegova nezbranost in vse ostale razmere na cestah!

  1. Ravno danes sem pisala, da so nekje dokazali, da je uporaba mobitela med vožnjo podobna vožnji pod vplivom alkohola.

  2. Mislim da je glavni vzrok za gužvo to da je 1 avto = 1 oseba, ker ko grem peš proti službi vidim reko vozil, v vsakem je samo 1. Pa sem 100% da vsak pozna vsaj 3 ljudi ki so v vrsti 20 okoli njega…

  3. Ko gledam statistike naše policije, se mi zdi, da poznajo le pet, šest vzrokov: neprilagojeno hitrost, vožnjo pod vplivom, napačno smer ali stran vožnje, izsiljevanje prednosti,… To se mi zdi isto, kot da bi v letalstvu kategorizirali nesreče v nekaj predalčkov: odpovedal motor, zmanjkalo goriva, odpadlo krilo, … Kdorkoli se je na cesti že kdaj znašel v “čudni” situaciji, ve, da stvari niso nikoli tako preproste, saj čisto vsega res ni mogoče predvideti. Pesek na cesti? Neprilagojena hitrost! Neosvetljen kolesar? Ledena zaplata na drugače spluženi in posoljeni cesti? JBG, prilagodi hitrost! Če ne drugače, pa z rdečo zastavico pred avto, kot pred sto leti. Ceste pa so pod pritiskom subvencioniranih avtoprevoznikov iz dneva v dan bolj razrite “i nikome ništa”!

    Pa še nekaj o kaznih. Osebno se vsakemu dvigu kazni posmehujem. Pa ne zato, ker bi spadal med tiste, ki divjajo in se požvižgajo na druge. Se trudim voziti po omejitvah. Posmehujem se zato, ker, roko na srce, kakšna pa je verjetnost, da te dobijo? Tistih nekaj revežev bo pač plačalo “ko žuti”, ostali pa še vedno mirno vlečejo skozi rdečo, telefonirajo, prehitevajo ko morilci (zadnjič me je en v mestu prehiteval po desni preko avtobusnega postajališča!). Če bi te tisti trenutek, ko prisloniš slušalko k ušesu (ali narediš kaj drugega), ustavili, bi dobro premislil! Tako pa dokler bodo policisti iskali le “easy money” ob dveh zjutraj, bo vsako zvišanje kazni zaleglo le za kak mesec ali dva. Več prisotnosti, gospodje policisti, pa bo s tega tudi kaj ratalo!

  4. @Had: a so ti na ministrstvu obljubili popust za kaznih, da sedaj pišeš o temu? :D

    Če bi hitrost dejansko hoteli omejiti, bi morali nastavit omejitev hitrosti na avtih, ker drugače se vedno najde kdo, ki bo šel hitreje kot je higienično.

  5. @marin: LOOOL :) tole pa je komentar za na steno.. no ja, ravno zjutraj sem placeval poloznico in mi je padlo na misel, da ni hitrost vse..

    @satya: zanimivo.. ocitno sem zjutraj razmisljal v povsem pravo smer..

    @bashi: drzi.. tudi to je problem.. no, ce imas dvosedeznika, potem resis malce to krizo :) sam bi rad, pa vendar ne morem, to prakticiral..

    @waldo: ja.. “Več prisotnosti, gospodje policisti, pa bo s tega tudi kaj ratalo!”

    pa ne kot represivni organ, ampak predvsem naj bodo povsod.. to je edina resitev za slovence – kralje cest..

  6. Če bi bili stacionarni radarji na vsakih par km, potem bi gotovo vozili počasneje. Iz lastnih izkušenj vidim, da mi noga avtomatsko odskoči z gasa, ko zagledam tablo: meritev hitrosti.

  7. Kaj ubija? Tudi hitrost. In alkohol. Vozniki, ki ne znajo voziti. Vozniki, ki med vožnjo počnejo vse drugo kot vozijo, jejo, debatirajo po mobilniku, pijejo, kadijo. Eni pa so preprosto agresivni. Marsikatera nesreča se zgodi tudi zaradi nespametnih pešcev in kolesarjev. Policija je tam, kjer je denar. Ceste pa … Nekatere v obupnem stanju.

  8. Rezerviraj si Grobnik. Cel Grobnik. Sezidaj steno na koncu ciljne ravnine. Res tako orenk. Naj se suši en dan.

    Zabij se vanjo pri 50 km/h, 100 km/h, … nadaljuj interval dokler ne umreš in odgovoril si boš. Če telefoniraš zraven pač samo umrješ prej. Ubije vedno hitrost.

    Če bi hodili peš, bi lahko tut počeli vse kar je nevarno v telefonu, pa bi bilo veliko manj nesreč s smrtnim izidom.

Komentarji so zaprti.